Nowo utworzona firma leasingowa Abelo oraz ATR ogłosili umowę na 10 nowych ATR-ów 72-600. Firma ma również potwierdzić zamówienie na 10 ATR-ów 42-600S (wariant STOL) podpisane wcześniej przez Elix Aviation w 2019 r.
Pierwsze dostawy ATR-ów 72-600 rozpoczną się w 2023 r., natomiast
pierwszy ATR STOL zostanie dostarczony pod koniec 2024 r.
- Mocno wierzymy, że turbopropy są technologią dnia dzisiejszego i jutra i dlatego inwestujemy w platformę ATR. Ta nowa umowa jest kolejnym dowodem naszego zaangażowania w tworzenie wzrostu i wartości dla operatorów regionalnych, dostarczając im najnowocześniejsze, rentowne i trwałe samoloty na rynku. Ponieważ chcemy się rozwijać i stać się leasingodawcą turbośmigłowców, nasze silne związki z ATR okażą się nieocenione - powiedział Steve Gorman, dyrektor generalny Abelo.
Nowa firma powstała poprzez połączenie się dwóch firm Elix Aviation z ADARE Aviation Capital. Elix jest własnością funduszy zarządzanych przez Oaktree Capital Management, które zainicjowały połączenie, aby umożliwić dalsze inwestycje w sektorze regionalnych samolotów turbośmigłowych oraz wprowadzić nowy, doświadczony zespół kierowniczy. Połączone firmy działają jako Abelo, integrując platformę i portfolio turbośmigłowe Elix Aviation z doświadczeniem w zarządzaniu ADARE Aviation Capital.
- Abelo to doskonały partner dla ATR i siła, z którą należy się liczyć na rynku lotnictwa regionalnego. Nowe zamówienie na 20 samolotów jest dowodem na długoterminowe zaufanie do naszej rodziny produktów i świadczy o wielu możliwościach, które istnieją dla operatorów na całym świecie. Społeczność finansowa i firmy leasingowe w szczególności były przez te wszystkie lata niesłabnącym wsparciem dla ATR i nadal będą odgrywać kluczową rolę - skomentował Stefano Bortoli, Dyrektor Generalny ATR.
Nowa prognoza rynkowa ATR, ujawniona podczas Farnborough Airshow, pokazuje silny popyt na całym świecie na turbośmigłowce w ciągu najbliższych 20 lat, których zamówionych może być nawet 2500 sztuk.
Afrijet zamawia kolejnego ATR-a 72-600ATR sfinalizował sprzedaż kolejnego ATR 72-600 środkowoafrykańskiej linii Afrijet, który ma zostać dostarczony przed końcem roku. Zamówienie to zwiększy liczebność floty maszyn w wersji -600 do sześciu do 2023 r., co pozwoli na otwarcie nowych tras i zwiększenie częstotliwości lotów. Początkowo rozpoczynając od używanych ATR-ów, a następnie przechodząc na leasingowane ATR 72-600 w 2020 r., Afrijet jest w stanie skorzystać z efektywności ATR w rozwijaniu sieci regionalnych, oferując bardziej odpowiedzialną i integracyjną łączność dla społeczności i firm w Afryce.
- Regionalne połączenia mają znaczący wpływ na lokalne gospodarki i integrację społeczności. Aby być efektywnym w Afryce, samolot musi być ekonomiczny, niezawodny i wszechstronny. Co więcej, wyjątkowy teren, na którym działa Afrijet, obejmujący las deszczowy Kongo - drugi co do wielkości po Amazonii las tropikalny na świecie - stanowi jeszcze silniejszy powód do wyboru najbardziej odpowiedzialnego samolotu na rynku dla tak istotnych połączeń - powiedział Marc Gaffajoli, prezes Afrijet.