W niedzielę 6 czerwca o godz. 12:25 wystartował z Lotniska Chopina w swój pierwszy dalekodystansowy rejs na Zanzibar szerokokadłubowy Airbus A330-200. Odrzutowiec z maltańską rejestracją 9H-RTU w barwach Luke Air przez najbliższe tygodnie będzie operował ze stołecznego portu na wakacyjnych trasach międzykontynentalnych.
Samolot pojawił się w Polsce 2 czerwca, a konkretniej w Katowice Airport, skąd 3 czerwca wykonał rejsy na Teneryfę. Kolejnego dnia został przebazowany do Warszawy, gdzie został powitany tradycyjnym lotniczym salutem wodnym. Maszyna lata dla biura podróży Itaka i będzie można dzięki niej polecieć do Curaçao, Male, Punta Cana i na Zanzibar.
Luke Air to efekt
rebrandingu marki Blue Panorama Airlines w celu próby poprawy bardzo nadszarpniętego wizerunku linii we Włoszech. Jest też hołdem dla Luki Pantanè, właściciela i szefa Gruppo Uvet, która z kolei jest właścicielem przewoźnika.
Odrzutowiec z maltańską rejestracją 9H-RTU, który wcześniej był użytkowany przez Qatar Airways i posiadał katarską rejestrację A7-ACA (MSN 473), jest leasingowany przewoźnikowi przez irlandzką firmę Castlelake. Samoloty A330-200 będą sukcesywnie zastępować we flocie Luke Air wysłużone B767-300ER. Nowe barwy przewoźnika zostały zaprezentowane w Dublinie jesienią 2019 roku.
Samolot 9H-RTU wystartował z Zanzibaru w rejs powrotny do stolicy Polski w poniedziałek o godz. 8:00. W środę o godz. 21:25 odleci z Warszawy do Male. Z archipelagu wysp na Oceanie Indyjskim odleci w czwartek o godz. 18:05. W sobotę o godz. 9:00 odrzutowiec wystartuje w kierunku Punta Cana. Rejs powrotny na Lotnisko Chopina wyruszy w niedzielę o godz. 8:55. Godziny odlotów na Curacao nie zostały jeszcze ustalone.
Flota długodystansowa Luke Air składa się aktualnie z trzech airbusów A330-200. Każdy z odrzutowców oferuje podróżnym w sumie 289 miejsc w dwuklasowej konfiguracji: ekonomicznej i biznesowej. Do tras średniego zasięgu wykorzystywanych jest natomiast osiem boeingów 737-800. Każdy z nich zabiera na pokład 189 pasażerów.