Maciej Lasek został oficjalnie powołany na stanowisko pełnomocnika ds. CPK. Wcześniej polityk został powołany na stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.
O tym, że Maciej Lasek zastąpi Marcina Horałę w roli rządowego pełnomocnika ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK)
informowaliśmy już 13 grudnia. Do formalnego powołania na to stanowisko doszło jednak dopiero dzisiaj (22 grudnia).
Maciej Lasek oficjalnie pełnomocnikiem
– CPK to jest część działu administracji „Polityka rozwojowa”. Jest w ministerstwie. Pan sekretarz Maciej Lasek obejmuje ten obszar swoimi kompetencjami, będąc równocześnie pełnomocnikiem pana premiera ds. CPK – powiedziała cytowana przez PAP ministra Pełczyńska-Nałęcz.
19 grudnia Prezes Rady Ministrów Donald Tusk powołał
Macieja Laska, Jacka Protasa i Jana Szyszkę na stanowiska sekretarzy stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Lider parlamentarnej większości ustosunkował się w ten sposób do wniosku ministry funduszy i polityki regionalnej Katarzyny Pełczyńskiej-Nałęcz.
56-letni Lasek pochodzi z Elbląga i jest inżynierem specjalizującym się w mechanice lotu. Jako doktor nauk technicznych był przewodniczącym Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (2012–2016), a także posłem na Sejm IX i X kadencji. Ukończył studia na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. Posiada uprawnienia pilota samolotowego i szybowcowego, a także uprawnienia instruktora szybowcowego, motoszybowcowego i pilota doświadczalnego.
Co dalej z CPK– Żadna inwestycja w Polsce nie będzie inwestycją, która doprowadza do rozpaczy polskiej rodziny. Rozmawialiśmy także o przyszłości CPK. Niezależnie od tego, jakie decyzje inwestycyjne podejmiemy, ludzie nie będą z tego powodu więcej w Polsce płakać. Przyszłość CPK rozstrzygnie się w sposób transparentny –
zapowiedział nowy szef rządu Donald Tusk.
Wcześniej Maciej Lasek dał się poznać jako
zwolennik rozbudowy Lotniska im. F. Chopina i przeciwnik budowy CPK w obecnej formie. Pozytywnie odnosił się jednak do kwestii realizacji inwestycji kolejowych planowanych przez spółkę.