Linie Lotnicze Turkish Airlines będą latać, trzy razy w tygodniu, od 1 maja ze Stambułu do Krakowa. Informację w tej sprawie potwierdził Rynkowi Lotniczemu przedstawiciel tureckiego przewoźnika. Jak się dowiedzieliśmy Turkish Airlines dodatkowo zwiększą liczbę bezpośrednich lotów do Warszawy.
Wczoraj wieczorem w systemie rezerwacyjnym Turkish Airlines pojawiła się możliwość zakupu biletów lotniczych na loty ze Stambułu do Krakowa. Turecki przewoźnik planuje między największym miastem w Turcji a stolicą Małopolski wykonywać trzy loty tygodniowo.
Przedstawiciel Turkish Airlines powiedział w rozmowie z Rynkiem Lotniczym, że tureckie linie będą latać do Krakowa oraz zwiększą liczbę lotów do Warszawy. Oznacza to, że katowicki port lotniczy musi obejść się smakiem, gdyż ani PLL LOT ani Turkish Airlines nie zaoferują bezpośrednich lotów do Stambułu. Oferowanie lotów ze Stambułu do Krakowa przez flagowe tureckie linie lotnicze od dłuższego czasu było celem operatora ze Stambułu, lecz przeszkodą w realizacji postawionych celów była
bilateralna umowa lotnicza między Polską a Turcją, a konkretnie mówiąc, zapis, który jasno stwierdza, że na loty Turkish Airlines do innego portu w Polsce niż Warszawa i Katowice, zgodę muszą wyrazić Polskie Linie Lotnicze LOT.
Turkish Airlines do obsługi rejsów do Krakowa dedykowały boeinga 737-900, który może zabrać na pokład 16 pasażerów podróżujących 16 w klasie biznes oraz 135 klasie ekonomicznej. Wyloty ze stambulskiego portu lotniczego będą odbywać się w poniedziałki o godz. 18:20 czasu lokalnego. Przylot boeingów 737-900 do Krakowa odbywać się będzie o godz. 19:30. Po 50 minutach postoju samolot wyruszy w drogę powrotną. Natomiast, w środy i piątki, wyloty ze Stambułu odbywać się będą o godz. 07:20, a przylot do Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II w Krakowie-Balicach o godz. 08:30. Wyloty rejsów
powrotnych zaplanowano na godz. 09:20. Lądowanie na mega lotnisku w Stambułu odbywać się będzie o godz. 12:35 czasu lokalnego.
Turecki przewoźnik, tak jak w przypadku lotów do wielu oferowanych przez siebie tras, zastosuje tzw. harmonogram podzielony (ang.split-schedule). Rozkład lotów różni się w zależności od dnia. Jest to tzw. harmonogram podzielony (ang. split schedule). Jest to dość powszechne rozwiązanie w przypadku przewoźników typu hub-and-spoke, takich jak Turkish Airlines. Pozwala to zmaksymalizować dwukierunkowe możliwości transferowe połączenia w stambulskim hubie, gdzie linie mają aż trzy różne fale wylotowe.
Zasadniczo, pasażerowie mają szerszą i szybszą możliwość dotarcia do większej liczby miejsc, zwiększając ruch na trasie, przychody i konkurencyjność danego połączenia. Na przykład, pasażerowie z lecący z dalekowschodnich destynacji będą zazwyczaj odlatywać do Krakowa o godz. 07:20, podczas gdy z Polski odlatują głównie o 20:20. W ten sposób trzecia fala wylotów, którą linie od jakiegoś czasu rozwijają, stanie się coraz bardziej popularna, a dla linii dochodowa. Pasażerowie będą mogli cieszyć się krótkim czasem potrzebnym na przesiadkę.