Partner serwisu
Prawo i polityka

O’Leary: CPK to bullshit

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
20-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
O’Leary: CPK to bullshit
Fot. Marek Długopolski
– CPK to bullshit – stwierdził Michael O’Leary. Dyrektor generalny grupy Ryanaira wskazuje, że idea budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego pozbawiona jest logiki. Działania polskiego rządu porównuje do komunistycznego, centralnego planowania. Nieprawdziwe mają być także twierdzenia PPL-u, że Lotnisko Chopina jest na granicy wyczerpania swojej przepustowości.

Prawo i Sprawiedliwość po wygraniu wyborów w 2015 r. podjęło decyzję o budowie nowego, dużego lotniska hubowego w Polsce. Port ma powstać w Baranowie. Pierwszy lot planowany jest na 2027 r. Rządząca partia broni idei budowy nowego lotniska, wskazując, że Polska jako duże unijne państwo, powinna posiadać port lotniczy, taki jakie są spotykane w Europie Zachodniej. W pierwszej fazie lotniska ma móc obsłużyć 40 mln pasażerów. – CPK to całkowita strata czasu, wymysł polskiego rządu, który robi wiele głupich rzeczy, jeśli chodzi o transport lotniczy. Radom to bardzo zła decyzja, a Centralny Port Komunikacyjny to bullshit – powiedział Rynkowi Lotniczemu Michael O’Leary, dyrektor generalny grupy Ryanaira.

– Problemem centralnego lotniska jest to, że nikt nigdy tam nie będzie latał. Nikt [na świecie, od red.] o tym nie słyszał, nikt nie chce tam lecieć. Jeśli spyta Pan Europejczyków o to gdzie chcą przylecieć, wskażą na Warszawę, Kraków, Rzeszów, a nie miasto, które nie istnieje – dodał O’Leary. Według Michaela O’Leary’ego działania polskiego rządu w sprawie budowy lotniska w Baranowie przypominają działania władze systemu politycznego, który obowiązywał w Polsce do 1989 roku. – CPK przypomina komunistycznie, centralnie zaplanowaną infrastrukturę, która zanotuje wielką porażkę – wyznał szef grupy Ryanaira.

Polskie Porty Lotnicze oraz rząd wskazują, że stołeczny porty lotniczy jest na granicy wyczerpania swojej przepustowości. Jest to jeden z powodów podjęcia decyzji o budowie lotniska w Baranowie. W zeszłym roku z usług stołecznego portu lotniczego skorzystało ponad 14 mln pasażerów. Anna Dermont, rzecznik prasowa Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze i Lotniska Chopina, powiedziała Rynkowi Lotniczemu, że warszawskie lotnisko może już w tym roku osiągnąć granice swojej przepustowości. – W Warszawie będziemy pracować nad płynną obsługą ruchu lotniczego, choć możliwe jest, że właśnie w tym roku dojdziemy do granic przepustowości – podkreślała Anna Dermont. Ze względu na bliskość gęstych zabudowań mieszkaniowych w 2018 r. wprowadzono tzw. core night, co oznacza, że w godz. 23:30 - 5:30 na lotnisku nie mogą odbywać się żadne operacje, oprócz sytuacji wyjątkowych. Obowiązują także ograniczenia hałasu.

Całkowicie odmienne zdanie na ten temat ma dyrektor generalny irlandzkich linii lotniczych. – Nie jest prawdą, że Lotnisko Chopina jest na wyczerpaniu przepustowości. PPL to mówi, bo chodzi im o hałas. Na lotnisku jest dużo miejsca. Limity hałasu zostały wprowadzone w 2000 r., a my latamy obecnie samolotami, które są o 80 proc. cichsze od maszyn, które wykorzystywaliśmy w tamtym roku – wskazał O’Leary. – Nie jest to nic innego jak kolejna próba ograniczenia konkurencji dla LOT-u, który jest bardzo drogim i ciągle wspieranym przez państwo przewoźnikiem. Sztuczne i przestarzałe limity hałasu powinny zostać usunięte – stwierdził szef Ryanaira.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Prawo i polityka

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Roman Czubiński 23 listopada 2023

CPK: Chopin i duoport z Modlinem nie, CPK tak

Infrastruktura i lotniska

CPK: Chopin i duoport z Modlinem nie, CPK tak

informacja prasowa/ materiał partnera CPK 20 listopada 2023

Warszawa-Modlin: Jakie plany rozbudowy? Co zamiast CPK?

Infrastruktura i lotniska

Warszawa-Modlin: Jakie plany rozbudowy? Co zamiast CPK?

Łukasz Malinowski 21 listopada 2023

Zobacz również:

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Prawo i polityka

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Roman Czubiński 23 listopada 2023

Rząd daje zgodę CPK na zakup pociągów. 8,7 mld złotych na początek

Biznes i przemysł

Matysiak (Razem) o CPK: Brakuje nam myślenia sztafetowego

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Prawo i polityka

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Roman Czubiński 23 listopada 2023

CPK: Chopin i duoport z Modlinem nie, CPK tak

Infrastruktura i lotniska

CPK: Chopin i duoport z Modlinem nie, CPK tak

informacja prasowa/ materiał partnera CPK 20 listopada 2023

Warszawa-Modlin: Jakie plany rozbudowy? Co zamiast CPK?

Infrastruktura i lotniska

Warszawa-Modlin: Jakie plany rozbudowy? Co zamiast CPK?

Łukasz Malinowski 21 listopada 2023

Zobacz również:

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Prawo i polityka

Horała: Umowa CPK z Vinci najwcześniej w lutym

Roman Czubiński 23 listopada 2023

Rząd daje zgodę CPK na zakup pociągów. 8,7 mld złotych na początek

Biznes i przemysł

Matysiak (Razem) o CPK: Brakuje nam myślenia sztafetowego

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5