Partner serwisu
Biznes i przemysł

O’Leary nie wierzy w tegoroczną certyfikację boeingów 737 MAX 10

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
O’Leary nie wierzy w tegoroczną certyfikację boeingów 737 MAX 10
fot. Flickr
Szef tanich linii lotniczych Ryanair jest przekonany, że Boeing nie uzyska do końca bieżącego roku certyfikacji na odrzutowce 737 MAX 10 - informuje "Air Journal".

Największa wersja samolotu z rodziny 737 cieszyła się sporym zainteresowaniem przewoźników w ostatnich tygodniach, co potwierdzają zamówienia Delta Air Lines oraz Qatar Airways podczas lipcowego Farnborough Airshow. Przewoźnik z Atlanty zainwestował w 100 odrzutowców tej wersji z opcją na kolejne 30, natomiast narodowe linie lotnicze Kataru wzmocnią swoją flotę o 25 takich maszyn, pomimo wcześniejszych gróźb anulowania programu, jakie Dave Calhoun, prezes Boeinga, przekazał w rozmowie z „Aviaiton Week”.

– Podejrzewam, że Kongres USA zatwierdzi przedłużenie procesu certyfikacji do 2023 roku. Myślę, że Boeing akceptuje fakt, że nie uzyska tego do końca bieżącego roku – stwierdził Michael O'Leary, szef grupy Ryanair, zrzeszającej spółki zależne Malta Air, Buzz i Lauda, ​​cytowany przez dla Agencję Reutera oraz "The Independent".

Przewoźnik z Irlandii jest również jednym z najlepszych klientów Boeinga na samoloty wersji MAX.  W tej chwili wykorzystuje już 72 takie odrzutowce, a zamówionych jest kolejnych 143. Niskokosztowiec z Zielonej Wyspy realizuje jeszcze rejsy 409 maszynami wersji 737-800. 

Ryanair miał we wrześniu 2021 roku zakończyć negocjacje z Boeingiem w sprawie dużego nowego zamówienia na samoloty 737 MAX 10. Tani przewoźnik z Europy Zachodniej zamierzał pozyskać od 100 do 200 egzemplarzy, ale nieoczekiwanie O'Leary uznał je wówczas za "zbyt drogie". Czy była to tylko gra o lepszą cenę? Wielce prawdopodobne, bowiem kontrowersyjny Irlandczyk podkreśla na każdym kroku, że ma już wystarczającą flotę, która w ciągu najbliższych pięciu lat przekroczy nawet pułap 600 samolotów. Nowe odrzutowce zapewnią rozwój po kilku latach walki z kryzysem wywołanym wirusem COVID-19.  
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Biznes i przemysł

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Zobacz również:

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Biznes i przemysł

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Mateusz Kieruzal 14 czerwca 2023

O’Leary: Era lotów za jeden i 10 euro to przeszłość

Biznes i przemysł

O’Leary (Ryanair) zarobił prawie milion euro. Tyle co przed pandemią

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Biznes i przemysł

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Zobacz również:

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Biznes i przemysł

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Mateusz Kieruzal 14 czerwca 2023

O’Leary: Era lotów za jeden i 10 euro to przeszłość

Biznes i przemysł

O’Leary (Ryanair) zarobił prawie milion euro. Tyle co przed pandemią

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5