Partner serwisu
Prawo i polityka

O’Leary oskarża UE o faworyzowanie bogatych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
O’Leary oskarża UE o faworyzowanie bogatych
fot. Flickr
Dyrektor generalny grupy Ryanaira, Michael O’Leary, oskarżył Unię Europejską o faworyzowanie bogatszych podróżnych, którzy latają długodystansowo. Zdaniem zarządzającego irlandzkimi liniami lotniczymi działania Komisji Europejskiej sprzyjają dalekim rejsom, gdyż podatkiem ekologicznym zostały objęte tylko loty krótkodystansowe.

Michael O'Leary oskarżył rządy Niemiec, Francji i Holandii o blokowanie planów rozszerzenia systemu handlu uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla na każdy samolot lądujący w porcie lotniczym w strefie Unii Europejskiej. Obecnie tylko linie lotnicze, które latają w ramach Unii, muszą uczestniczyć w systemie handlu uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla (ETS). Na przykład loty długodystansowe z USA lub Azji są z podatku zwolnione. Wielka Brytania od czasu Brexitu wprowadziła podobne w warunkach prawo.

– To oczywiście niesprawiedliwe, że tylko loty krótkodystansowe w Europie płacą 100 proc. podatków środowiskowych. Loty długodystansowe nadal są zwolnione, pomimo faktu, że loty długodystansowe odpowiadają za około sześć proc. pasażerów, ale około 54 proc. ilości emitowanego dwutlenku węgla – powiedział O'Leary, cytowany przez dziennik „The Telegraph”.

– Parlament Europejski, którego nie jestem wielkim fanem, wezwał ostatnio do rozszerzenia opodatkowania ekologicznego na wszystkie loty długodystansowe do i z Europy – kontynuował dyrektor Ryanaira. – Ale Rada Europejska i Komisja Europejska, pod wpływem Niemców, Francuzów i Holendrów, odżegnują się i mówią: „Nie, chcemy nadal zwalniać najbardziej zanieczyszczających lotów, z których korzystają najbogatsi ludzie podróżujący do i z Europy – wskazuje O’Leary.

Ryanair, największe europejskie linie lotnicze, ogłosiły ostatnio plany ograniczenia emisji dwutlenku węgla, poprzez podpisanie umowy z firmą Shell na dostawę ekologicznego paliwa lotniczego na 200 lotnisk, skąd operują irlandzkie tanie linie lotnicze. Zrównoważone paliwo lotnicze jest wytwarzane z surowców odpadowych, takich jak zużyty olej kuchenny. Szacuje się, że zmniejszona zostaje emisja gazów cieplarnianych o 80 proc. w porównaniu ze standardowym paliwem lotniczym.

Zielone paliwo do silników odrzutowych jest coraz bardziej popularne, gdyż linie lotnicze znajdują się pod presją ze strony działaczy na rzecz zmiany klimatu, aby zmniejszyć swoje ślady węglowe. Wiele linii lotniczych oferuje również klientom możliwość zrekompensowania emisji dwutlenku węgla poprzez uiszczenie dodatkowej opłaty przy zakupie biletu. British Airways niedawno ogłosiły nowe narzędzie, które ułatwia klientom kompensację emisji dwutlenku węgla podczas ich lotów.

Ryanair zaoferował klientom opcję dobrowolnej zapłaty jednego euro, które zostanie przeznaczone na zarejestrowany program kompensacji emisji dwutlenku węgla lub opcję pełnego zrekompensowania śladu węglowego za ostatnie cztery lata. O’Leary powiedział, że mniej niż jeden proc. klientów wybiera pierwszą opcję. Do tej pory żadnej pasażer podróżujący na pokładach samolotów irlandzkiego przewoźnika lotniczego nie zdecydował się wybrać drugiej możliwości. – Kiedy dajesz ludziom dobrowolne środki, tak naprawdę ich nie podejmują. Kompensacja emisji dwutlenku węgla nie jest tak naprawdę rozwiązaniem – wskazuje dyrektor Ryanaira.

O’Leary stwierdził, że pasażerowie chcą, aby lotnictwo było zrównoważone i niskoemisyjne, ale w rzeczywistości nie chcą płacić z własnych pieniędzy za programy kompensacyjne, które zdaniem O’Leary’ego są zwykle dodatkowym źródłem dochodu wielu linii lotniczych. – Myślę, że wszyscy opowiadają się za kompensacją emisji dwutlenku węgla i redukcją wpływu na środowisko, jeśli chodzi o latanie; ale tak naprawdę wszyscy chcą, żeby ktoś inny za to zapłacił – dodał dyrektor generalny grupy lotniczej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wizz Air rozmawia z ULC. „Egzotyka” w planach

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air rozmawia z ULC. „Egzotyka” w planach

Mateusz Kieruzal 20 listopada 2024

Norwegian przywróci bazę pilotów w Sztokholmie

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian przywróci bazę pilotów w Sztokholmie

Mateusz Kieruzal 18 listopada 2024

Wizz Air: Radom? „Okęcie” priorytetem

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air: Radom? „Okęcie” priorytetem

Mateusz Kieruzal 18 listopada 2024

Zobacz również:

O’Leary: Ludzie nie będą wstydzili się latać. To bzdura

Biznes i przemysł

O’Leary: Ludzie nie będą wstydzili się latać. To bzdura

Jakub Madrjas 21 lutego 2024

O’Leary: Wytrzemy podłogę każdymi innymi liniami lotniczymi w Europie

Biznes i przemysł

O’Leary pozostanie szefem Ryanaira do 2028 roku. Może dostać 100 mln euro

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wizz Air rozmawia z ULC. „Egzotyka” w planach

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air rozmawia z ULC. „Egzotyka” w planach

Mateusz Kieruzal 20 listopada 2024

Norwegian przywróci bazę pilotów w Sztokholmie

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian przywróci bazę pilotów w Sztokholmie

Mateusz Kieruzal 18 listopada 2024

Wizz Air: Radom? „Okęcie” priorytetem

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air: Radom? „Okęcie” priorytetem

Mateusz Kieruzal 18 listopada 2024

Zobacz również:

O’Leary: Ludzie nie będą wstydzili się latać. To bzdura

Biznes i przemysł

O’Leary: Ludzie nie będą wstydzili się latać. To bzdura

Jakub Madrjas 21 lutego 2024

O’Leary: Wytrzemy podłogę każdymi innymi liniami lotniczymi w Europie

Biznes i przemysł

O’Leary pozostanie szefem Ryanaira do 2028 roku. Może dostać 100 mln euro

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5