Partner serwisu
Biznes i przemysł

O’Leary (Ryanair) zarobił prawie milion euro. Tyle co przed pandemią

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-08-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
O’Leary (Ryanair) zarobił prawie milion euro. Tyle co przed pandemią
fot. Flickr
Według najnowszego rocznego raportu tanich linii lotniczych Ryanair, dyrektor generalny, Michael O’Leary, zarobił w zeszłym roku obrotowym 975 tys. euro. Oznacza to, że pensja dyrektora irlandzkiego przewoźnika została przywrócona do poziomu sprzed wybuchu pandemii, kiedy O’Leary dobrowolnie zrzekł się pobierania tak wysokich zarobków. Zarobiona przez dyrektora Ryanaira kwota została wypłacona w postaci wynagrodzenia podstawowego jak i premii.

Szef Ryanaira w ubiegłym roku zarobił 74 proc. swojej łącznej płacy podstawowej i premii otrzymanych podczas trwania pandemii koronawirusa w latach 2020-21. O’Leary w tych dwóch latach nie otrzymywał premii, a wynagrodzenie podstawowe sięgało 250 tys. euro.

Teraz, roczny raport opublikowany przez ultra tanie linie lotnicze ujawnia, że wynagrodzenie O'Leary'ego powróciło do poziomu sprzed pandemii. W ciągu ostatnich 12 miesięcy obrachunkowych linie lotnicze przywróciły swojemu dyrektorowi, i jednocześnie założycielowi, premie w wysokości 475 tys. euro. Na początku pandemii w 2020 roku Michael O’Leary zgłosił się na ochotnika do rezygnacji z połowy swojej podstawowej pensji w wysokości 500 tys. euro.

Obecnie płaca podstawowa i premie wynoszą 975 tys. euro, czyli o 17 tys. więcej, niż w roku obrachunkowym 2020, kiedy zarządzający grupą Rynaira zarobił 958 tys. euro. W sumie całkowity pakiet wynagrodzeń O'Leary'ego za rok podatkowy 2022 wyniósł 2,76 mln euro, a raport stwierdza, że pakiet wynagrodzeń na 2022 rok obejmuje 1,78 mln euro bezgotówkowej, technicznej opłaty księgowej za 10 milionów nieprzyjętych opcji na akcje przyznanych w ramach nowego pięcioletniego kontraktu, który O’Leary podpisał w lutym 2019 roku.

Raport stwierdza, że połowa premii była związana z docelowym ruchem pasażerskim w wysokości 100 milionów, a ponieważ rzeczywisty ruch wyniósł 97,1 miliona, O'Leary otrzymał premię z tytułu wzrostu ruchu pasażerskiego w wysokości 225 tys. euro. Pozostałe 250 tys. euro w postaci wypłat premii przyznano za obsługę klienta i cele środowiskowe określone przez komisję ds. wynagrodzeń linii lotniczej.

Przychody Ryanair wzrosły prawie trzykrotnie do 4,8 mld euro, a straty linii lotniczych z Irlandii przed opodatkowaniem zmniejszyły się o ponad połowę z 1,1 mld do 430 mln euro w ciągu 12 miesięcy do końca marca tego roku. Przychody Ryanaira wzrosły prawie trzykrotnie z 81 mln euro do 229,6 mln. Opublikowanie informacji o wynagrodzeniu O’Leary spowodowały spadek akcji przewoźnika o 3,9 pkt proc. We wtorek, kiedy raport został upubliczniony, akcje kosztował 12,63 euro, co oznacza spadek z 16,79 euro rok temu.

Zgodnie z obecną umową O'Leary może uzyskać prawie 100 mln euro, jeśli zyski Ryanaira przekroczą 2 mld euro w dowolnym roku lub jeśli cena akcji Ryanair przekroczy 21 euro w okresie 28 dni przed kwietniem 2024 roku. Raport potwierdza, że „ze względu na wpływ COVID-19, a ostatnio inwazji na Ukrainę, do tej pory żaden z ambitnych celów nabycia uprawnień do gigantycznej premii nie został osiągnięty”.

Dyrektor Ryanaira komentując roczne wyniki powiedział, że niskokosztowiec znacznie zwiększył swój udział w rynku w Irlandii. Przed nastaniem pandemii największy rynek Ryanaira znajdował się w Wielkiej Brytanii. Jednak Włochy w zeszłym roku były największym rynkiem linii lotniczych, a przychody, które przewoźnik uzyskał w tym kraju wyniosły 1,1 miliarda euro. Kolejnym dużym rynkiem dla irlandzkich linii jest Hiszpania z przychodami w wysokości 873 milionów euro. Przychody linii z pasażerów podróżujących do i z Wielkiej Brytanii wyniosły 564 mln euro.

Raport potwierdza, że Ryanair otrzymał w zeszłym roku 82 miliony euro w ramach różnych europejskich programów wsparcia płacowego pracowników, które zostały wprowadzone przez poszczególne rządy UE w ramach walki ze skutkami wpływu COVID-19. Liczba pracowników wzrosła do 19 116.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Biznes i przemysł

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Mateusz Kieruzal 14 czerwca 2023

O’Leary nie wierzy w tegoroczną certyfikację boeingów 737 MAX 10

Biznes i przemysł

O’Leary: Era lotów za jeden i 10 euro to przeszłość

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Biznes i przemysł

Ryanair: Jak PPL rozbuduje Modlin, pojawimy się w Radomiu

Mateusz Kieruzal 14 czerwca 2023

O’Leary nie wierzy w tegoroczną certyfikację boeingów 737 MAX 10

Biznes i przemysł

O’Leary: Era lotów za jeden i 10 euro to przeszłość

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5