Port lotniczy Olsztyn-Mazury obsłużył w całym 2024 roku dokładnie 72 246 pasażerów - poinformował serwis Wrota Warmii i Mazur.
Wynik z minionego roku okazał się znacznie gorszy od uzyskanego w 2023 roku, kiedy doliczono się 140 444 podróżnych. Dla lepszego porównania w rekordowym 2019 roku z usług warmińsko-mazurskiego lotniska skorzystało 147 446 pasażerów.
W kolejnych dwóch latach były wyraźne spadki (odpowiednio 61 114 oraz 47 039 podróżnych), ale już w 2022 roku widać było znaczącą poprawę, bowiem wówczas obsłużono 111 305 pasażerów. Przez
dziewięć lat funkcjonowania lotniska w Szymanach z jego usług skorzystało ponad 860 tys. klientów.
Nowe czarterowe połączenia oraz
niskokosztowego Ryanaira dają nadzieję na dużo lepszy wynik w 2025 roku aniżeli w 2024 roku. – Spoglądamy z dumą na to, co udało się osiągnąć i z wdzięcznością na wszystkie wyzwania, które ukształtowały nas przez ostatnie dziewięć lat. Konsekwentnie pracowaliśmy nad zwiększeniem ruchu pasażerskiego, rozwojem usług cargo oraz wspieraniem lokalnych przedsiębiorców i producentów, a także realizacją projektów, które umacniają pozycję naszego lotniska na rynku. Wierzymy, że rok 2025 będzie dla Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury czasem nowych szans i możliwości, aby w dalszym ciągu mógł służyć mieszkańcom Warmii i Mazur – stwierdził Wiktor Wójcik, prezes zarządu Warmia i Mazury Sp. z o.o.
Ostatnie lata przyniosły wiele wyzwań, ale również wiele nowych dróg rozwoju potencjału lotniska w Szymanach. Dzięki wsparciu funduszy unijnych spółka Warmia i Mazury Sp. z o.o., zarządzająca regionalnym portem lotniczym, zrealizowała szereg istotnych inwestycji, które miały na celu nie tylko zwiększenie standardów bezpieczeństwa i dostępności operacyjnej lotniska, lecz także wprowadzenie nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań, w tym wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, które zasilają infrastrukturę portu.
Lotnisko Olsztyn-Mazury sukcesywnie rozwijało także sektor cargo. W 2024 roku łączny wolumen odprawionych ładunków osiągnął pułap 358 043 kg. To wzrost o 15,8 proc. w odniesieniu do roku 2023. Na ten wynik złożyły się zarówno operacje związane z eksportem regionalnych produktów spożywczych w ramach projektu Food Cluster, wspierającego lokalnych producentów żywności, jak też operacje sektora wojskowego.