22 września linie lotnicze Wizzair zdecydowały o odwołaniu lotów na trasie Oslo Torp - Olsztyn-Mazury - Oslo Torp od sezonu zimowego (tj. 8.11.2017), przy jednoczesnym zachowaniu rejsów w okresie Bożego Narodzenia. Powodem odwołania jest małe zainteresowanie pasażerów tym kierunkiem lotów.
– Kontynuujemy rozmowy z przewoźnikiem na temat uruchomienia nowego kierunku z Portu Lotniczego Olsztyn – Mazury w 2018 roku oraz przywrócenia połączeń do Oslo Torp w sezonie letnim 2018 – poinformowały służby prasowe olsztyńskiego lotniska wskazując jednocześnie iż liczą na to, że połączenie do Oslo wróci do siatki połączeń w sezonie letnim 2018 roku.
Połączenie z Szyman do Oslo obsługiwane było od 20 maja. Bez połączenia z Oslo, lotnisko w Szymanach pozostaje z jedynie dwoma trasami do Londynu, realizowanymi przez Wizz Air oraz Ryanaira. Mimo słabego wypełnienia samolotu do Oslo, lotnisko w Szymanach i tak odnotowuje spore wzrosty. Łącznie, w pierwszym półroczu z portu skorzystało zatem 78298 podróżnych. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2016 roku było ich tu zaledwie 6411. Prognozy mówią o 100 tys. pasażerów na koniec bieżącego roku.
Rosnące statystyki lotniska przekładają się jednak na konieczność rozbudowy infrastruktury. Posiadająca obecnie trzy stanowiska płyta postojowa okazuje się bowiem niewystarczająca. Tym bardziej, że jedno z tych stanowisk musi być wolne, ze względu na fakt, iż przeznaczone jest do odladzania samolotów. Leszek Krawczyk, prezes olsztyńskiego lotniska w rozmowie z lokalnym oddziałem „Gazety Wyborczej” tłumaczy, że pozostałe stanowiska coraz częściej zajęte są równocześnie przez samoloty typu Airbus A320 czy boeing 737, przez co kłopotem staje się przyjmowanie ruchu czarterowego, którego na lotnisku jest coraz więcej. Wystarczy wspomnieć ruch generowany przez pracowników fabryki Michelin czy przez samoloty wojskowe, odwiedzające Szymany w związku z transportem żołnierzy NATO na Mazury.
Konieczność rozbudowy podyktowana jest również praktyką Wizz Aira i Ryanaira, którzy – by uniknąć ponoszenia dodatkowych kosztów – manewrują na płycie, korzystając z własnych silników, przez co potrzebują znacznie więcej miejsca niż maszyny korzystające po wylądowaniu z pojazdu do holowania.
Przy okazji budowy dodatkowego miejsca postojowego powstaną również dodatkowe maszty oświetleniowe, poszerzona zostanie droga dojazdowa oraz wyprofilowane łuki na trasie kołowania samolotów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.