Czarterowa linia Small Planet Airlines Germany, która pod koniec września ogłosiła proces restrukturyzacji, nie zostanie przejęta przez Onur Air. Turecki przewoźnik wycofał się w ubiegłym tygodniu z zakupu, ale w grze pozostaje nadal holenderski SF Aviation Holding (SHS Aviation BV).
Onur rezygnujeO tym, że Onur Air chciał zainwestować w Small Planet,
pisaliśmy na początku miesiąca. Miała powstać spółka Onur Air German, a w pierwszych miesiącach działalności nowy przewoźnik miał obsługiwać głównie rejsy na trasie Niemcy – Egipt dwoma airbusami A321 dla niemieckiego touroperatora FTI Touristik GmbH.
Holenderski holding podpisuje umowęOprócz Onur Air niemiecką spółką zainteresowany cały czas jest holding SF Aviation (dawniej SHS Aviation BV), holendersko-belgijska spółka zajmująca się inwestowaniem w lotnictwo. Na razie nikt z władz Small Planet GmbH nie potwierdza, że SF Aviation kupiło spółkę, ale taką informację w ubiegłym tygodniu podał niemiecki portal turystyczny fvw.de. Według informacji do jakich dotarliśmy, umowa jest już podpisana, ale nowy właściciel nie przelał jeszcze pieniędzy.
Spółka, która rok temu wykupiła wszystkie udziały w Thomas Cook Airlines Belgium, a sama posiada regionalną holenderską linię VLM Airlines, którą ma reaktywować w przyszłym roku pod nowym nadzorem właścicielskim i na nowych samolotach od ATR-a , chce wyleasingować dwa airbusy A330-200 i rozpocząć oferowanie dalekodystansowych czarterów z Niemiec.
Restrukturyzacja i upadłośćSmall Planet Airlines GmbH (SPA DE) działało jako niezależny podmiot w Niemczech od 2015 r. Na początku 2016 r. linie otrzymały certyfikat przewoźnika lotniczego (AOC). Pierwszy lot SPA DE odbył się w maju tego samego roku. W tym roku niemieckie Small Planet zdecydowało się na szybką ekspansję, która m.in. poprzez opóźnione dostawy samolotów, a także złe zarządzanie na poziomie grupy, zakończyła się sporym fiaskiem i ucierpiała na tym cała grupa Small Planet. W sezonie letnim 2018 niemiecka spółka latała 10 airbusami: ośmioma A320 oraz dwoma A321.
SPA DE zakończyły 1 listopada swoją działalność operacyjną. Linia, która pod koniec września ogłosiła proces restrukturyzacji, obecnie jest na etapie kontrolowanej upadłości.