Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Opóźnienie boeinga 777X powrotem A380 do floty Lufthansy?

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
08-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/aeroTELEGRAPH

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Opóźnienie boeinga 777X powrotem A380 do floty Lufthansy?
fot. Piotr Bożyk
Lufthansa musi poczekać do 2025 r. na swojego pierwszego boeinga B777-9X. W związku z tym linia lotnicza negocjuje z amerykańskim producentem alternatywne rozwiązania. Zmienia się także nastawienie przewoźnika do airbusów A380 - informuje niemiecki portal aeroTelegraph.

Jak dotąd Carsten Spohr nie pozostawił żadnych wątpliwości i złudzeń w kwestii dwupokładowych SuperJumbo. "A380 oczywiście nie wróci do latania w Lufthansie" - powiedział prezes Lufthansy w rozmowie z analitykami latem 2021 r. Pisaliśmy o tym m.in. w artykule "Lufthansa: Airbusy A380 nie wrócą do floty? Zastąpią je Dreamlinery". Następnie, na początku kwietnia tego roku, w wywiadzie dla magazynu Spiegel, ponownie podkreślił: "To już definitywnie koniec tego samolotu. A380 już nie wróci do floty Lufthansy".

Jednak od tamtego wywiadu pojawił się nowy problem. Boeing ogłosił nowe opóźnienie w produkcji swoich nowych B777-9X, których Lufthansa zamówiła łącznie 20 sztuk. Według najnowszych informacji pierwsze odrzutowce mają pojawić się dopiero w 2025 r., a jeszcze w ubiegłym roku przewidywano, że dostawy rozpoczną się w połowie 2023 r.

LH rozmawia z Boeingiem

Obecnie Lufthansa na pewno potrzebuje zastępstwa B777X. - Z jednej strony rozmawiamy z amerykańskim producentem o tym, gdzie Boeing może nam jeszcze pomóc, np. w postaci dodatkowych samolotów innego typu - powiedział Spohr w czwartek (5 maja) w rozmowie z dziennikarzami. Ponadto niemiecka linia nadal przygląda się rynkowi używanych samolotów odrzutowych do obsługi lotów długodystansowych.

- Lufthansa analizuje jakie jeszcze mamy możliwości flotowe, które mogą zostać wprowadzone do eksploatacji latem 2024 r. i latem 2025 r. w przypadku których musimy założyć, że 777X nie będą mogły jeszcze latać - dodał Spohr. Planowana flota buforowa to samoloty dalekodystansowe airbus A340-300 i A340-600.

- Załóżmy, że nasza cierpliwość się opłaci. Opóźnienia zawsze przekładałyby się na jakieś ustępstwa finansowe np. rabaty. Dlatego właśnie radzimy sobie z tym problemem i z Boeingiem, nawet jeśli jest to dla nas wszystkich bardzo rozczarowujące - podsumował Spohr odnosząc się do opóźnień w Boeingu.

Jest także opcja na A380?


Przynajmniej, wbrew oczekiwaniom, szef Lufthansy i jego zarząd wydają się mieć otwarte drzwi dla A380. Jednak aby tak się stało, musiałyby zaistnieć odpowiednie warunki. - Słowo kluczowe A380: nasze stanowisko w tej sprawie na razie nie uległo zmianie - wyjaśnił szef LH Group. Potem jednak dodał coś, co nie brzmiało już tak ostatecznie jak wcześniej. - Powiem szczerze: gdyby popyt był tak duży, że bylibyśmy zmuszeni do ponownego wycofania opcji zaparkowania A380, byłbym najszczęśliwszą osobą. Z dzisiejszej perspektywy nie jest to jednak jeszcze konieczne - powiedział Spohr.

Lufthansa posiada 14 airbusów A380, z których wszystkie zostały zaparkowane na dłuższy czas w związku z pandemią koronawirusa. Sześć z tych samolotów zostało już odsprzedanych Airbusowi. Wrócą one do producenta między październikiem 2022 a listopadem 2023 r. Na pewno powrót na siatkę połączeń Lufthansy tych maszyn ucieszyłby wielu pasażerów i fanów lotnictwa, ale jak dobrze wiemy wszystko będzie zależeć od kosztów jakie wygenerowane by zostały powrotem A380 i przede wszystkim popytem na latanie, który mógłby je pokryć.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5