Orlen Aviation, największy w Polsce operator logistyczny zajmujący się tankowaniem samolotów, inwestuje w rozwój floty przeznaczonej do obsługi naziemnej. W ramach podpisanych kontraktów do spółki trafi łącznie 10 nowoczesnych autocystern oraz 5 przyczep do magazynowania, przewozu i tankowania paliw lotniczych.
Wraz z dynamicznym rozwojem rynku lotniczego w Polsce, obecna na 11 krajowych lotniskach, spółka Orlen Aviation rozbudowuje park maszynowy. Pierwsza z nowych autocystern została już dostarczona na warszawskie Lotnisko Chopina, 9 kolejnych trafi do firmy w pierwszej połowie 2018 roku. Nowoczesne autocysterny spełniające normy emisji Euro 6, wyposażone są m.in. w elektroniczny system pomiarowy wydawanego paliwa skomunikowany z systemem zarządzającym gospodarką paliwami lotniczymi w spółce, urządzenia do kontroli jakości i czystości wydawanego paliwa, zamknięty system odzysku paliwa oraz rozbudowany system zabezpieczeń. Dzięki niskopodwoziowej konstrukcji i wysokości nie przekraczającej 2,5 m pojazdy zapewniają dostęp do wszystkich typów samolotów, a także zagwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu pracy operatora. Producentem pojazdów jest Schwarzmüller GmbH.
Nowy sprzęt znacząco odmłodzi flotę Orlen Aviation i pozwoli na tankowanie większej liczby samolotów bez konieczności powrotu cystern do bazy w celu dotankowania. Będzie to miało znaczący wpływ na zwiększenie wydajności operacji prowadzonych na obsługiwanych przez spółkę lotniskach. Jest to szczególnie istotne w kontekście szybkiego wzrostu na rynku lotniczym w Polsce, wymagającego bardzo wysokiej efektywności obsługi naziemnej. O tym, w jaki sposób spółka radzi sobie ze wzrostem zapotrzebowania na paliwo
pytaliśmy także w wywiadzie Roberta Czaplę, prezesa Orlen Aviation.
Nowe autocysterny będą obsługiwały różne lotniska, na których obecny jest Orlen Aviation, w zależności od bieżących potrzeb. Tylko na
Lotnisku Chopina w Warszawie spółka wykonuje dziennie ponad 200 operacji tankowania statków powietrznych.