Ostatni A380 dla linii Emirates, a także ostatni SuperJumbo jaki zostanie dostarczony, opuścił w mijającym tygodniu linię montażu końcowego (FAL) Airbusa w Tuluzie. 11 marca po raz pierwszy uruchomiono w nim silniki co rozpoczyna odliczanie do ostatniej dostawy A380.
Samolot o oznaczeniu MSN272 obecnie przejdzie szereg testów naziemnych, a następnie za około 1,5 miesiąca wykona pierwszy lot techniczny. Po tym maszyna poleci do Hamburga gdzie otrzyma pełne malowanie oraz wystrój kabiny linii Emirates. Ostatni A380 otrzyma emirackie znaki rejestracyjne A6-EVS.
W tym momencie nie jest jeszcze jasne, kiedy dokładnie ostatni w historii airbus A380 zostanie przekazany do linii Emirates. Jednak według informacji branżowych będzie to prawdopodobnie okres od połowy 2021r. do początku 2022 r. Nie wykluczone są kolejne opóźnienia tej dostawy ze względu na obecną sytuację związaną z pandemią koronawirusa.
W momencie rozpoczęcia projektu Airbus wierzył, że można sprzedać od 1200 do 1500 egzemplarzy. Ostatecznie program A380 zakończy się z zamówieniami na 251 samolotów A380. Obecnie na dostawę czeka ostatnich pięć samolotów tego typu, a wszystkie trafią do linii Emirates.
Projekt bardzo dużego, dwupokładowego samolotu był marzeniem kilku producentów w branży. Spełnił je częściowo tylko Airbus dając lotnictwu maszynę A380-800. To wspomniane marzenie udało się spełnić tylko technicznie, a nie finansowo, co pokazują wydarzenia w 2019, a koronawirus tylko przypieczętował koniec tego samolotu w wielu liniach. Czynników które doprowadziły do niepowodzenia programu A380 jest kilka. Zapraszamy do zapoznania się z naszym obszernym raportem na ten temat: "
A380: Tak Airbus chciał zawojować świat. Ostatnia dostawa już wkrótce".