Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

PAŻP: Nowa organizacja lotów w rejonie Rzeszowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-04-2023
Ostatnia modyfikacja:
25-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
PAŻP: Nowa organizacja lotów w rejonie Rzeszowa
fot. PAŻP
W zawiązku z koniecznością zabezpieczenia interesów bezpieczeństwa państwa w strefie PAŻP na wniosek strony wojskowej wprowadził nową strefę geograficzną DRA-R 348.

Obowiązuje w niej całkowity zakaz wykonywania lotów za wyjątkiem lotów lotnictwa państwowego, lotów UAV VLOS o masie startowej do 25 kg oraz wysokości maksymalnej 50 m AGL w obrębie granic administracyjnych miast powyżej 25000 mieszkańców z wyłączeniem CTR EPRZ, wykonywanie lotów w CTR EPRZ Rzeszów Jasionka UAV VLOS o masie startowej do 25 kg oraz wysokości maksymalnej 50 m AGL wymaga uzyskania zgody PAŻP i zarządzający strefą COP-DKP.

Oznacza to, że w przestrzeni niekontrolowanej po uprzednim zrobieniu Check-Inu w aplikacji można latać jedynie do 50 m AGL i tylko w obrębie granic administracyjnych miast powyżej 25000 mieszkańców, czyli Rzeszowa, Jarosławia i niewielkiego fragmentu Przemyśla.

Żeby ułatwić lokalizację granic administracyjnych miast powyżej 25000 mieszkańców wprowadzone zostały strefy informacyjne DRA-I odpowiadające ich granicom. Dane pochodzą z Państwowego Rejestru Granic (PRG). PAŻP przypomina, że wewnątrz strefy geograficznej DRA-RL 348 wyznaczona jest strefa geograficzna DRA-RL 212 Rzeszów-Jasionka, w której obowiązuje zakaz lotów BSP.

Nowy sposób koordynacji lotów w CTR EPRZ 

W przestrzeni kontrolowanej CTR EPRZ na czas obowiązywania strefy geograficznej DRA-R 348 wprowadzony zostaje zmieniony sposób koordynacji lotów: 

  • W  aktywnej (!) strefie kontrolowanej CTR EPRZ, która znajduje się w strefie DRA-R 348 loty BSP mogą odbywać się TYLKO po uprzednim złożeniu planu lotu (misji) w systemie PansaUTM (utm.pansa.pl), uzyskaniu przedtaktycznej zgody na lot, oraz akceptacji Check-In przez TWR EPRZ w obrębie 6 km od lotniska przed rozpoczęciem operacji BSP. Ten wymóg dotyczy wszystkich lotów BSP bez względu na masę i odległość od lotniska. Loty powyżej 6 km i loty do 30 m BSP lżejszymi niż 900 g również wymagają planu lotu, nie wymagają jednak akceptacji Check-In. Loty BSP bez zgody przedtaktycznej (bez złożenia planów lotów) będą traktowane jako loty wykonane bez zgody PAŻP.

  • Maksymalna wysokość lotów wynosi 50 m AGL. 

  • Brak możliwości lotów BSP w strefie DRA-RL 212 Rzeszów-Jasionka.

    UWAGA: Poza aktywnością strefy CTR EPRZ loty w DRA-RL 348 mogą odbywać się jedynie  na wyżej opisanych zasadach tj.:  do wysokości maksymalnej 50 m AGL w obrębie granic administracyjnych miast powyżej 25000 mieszkańców.

    Strefa DRA-R EP TR500 

    Granice strefy geograficznej DRA-RL 348 są tożsame z granicami strefy ograniczenia lotów DRA-R EP TR500, w której obowiązuje całkowity zakaz lotów. Aktywność strefy DRA-R EP TR500 należy sprawdzić przed każdym startem zapoznając się z AUP/UUP (planem wykorzystania przestrzeni powietrznej), który jest wizualizowany w aplikacji Droneradar.

    PAŻP przypomina też o konieczności zgłoszenia lotu poprzez wykonanie Checki-iInu w aplikacji DronerRadar i uwzględnieniu bieżących informacji o ograniczeniach w ruchu lotniczym takich jak np.: inne strefy geograficzne czy ograniczenia wprowadzone w formie NOTAM.  
     



  • Tagi geolokalizacji:

    Podziel się z innymi:

    Pozostałe z wątku:

    Ruszył program praktyk w PAŻP

    Infrastruktura i lotniska

    Ruszył program praktyk w PAŻP

    inf. pras. 26 września 2024

    1,8 mln euro z tytułu inwestycji wraca do PAŻP

    Infrastruktura i lotniska

    PAŻP tłumaczy planowany wzrost stawek

    Infrastruktura i lotniska

    PAŻP tłumaczy planowany wzrost stawek

    Łukasz Malinowski 16 września 2024

    Zobacz również:

    Ruszył program praktyk w PAŻP

    Infrastruktura i lotniska

    Ruszył program praktyk w PAŻP

    inf. pras. 26 września 2024

    1,8 mln euro z tytułu inwestycji wraca do PAŻP

    Infrastruktura i lotniska

    PAŻP tłumaczy planowany wzrost stawek

    Infrastruktura i lotniska

    PAŻP tłumaczy planowany wzrost stawek

    Łukasz Malinowski 16 września 2024

    Pozostałe z wątku:

    Ruszył program praktyk w PAŻP

    Infrastruktura i lotniska

    Ruszył program praktyk w PAŻP

    inf. pras. 26 września 2024

    1,8 mln euro z tytułu inwestycji wraca do PAŻP

    Infrastruktura i lotniska

    PAŻP tłumaczy planowany wzrost stawek

    Infrastruktura i lotniska

    PAŻP tłumaczy planowany wzrost stawek

    Łukasz Malinowski 16 września 2024

    Zobacz również:

    Ruszył program praktyk w PAŻP

    Infrastruktura i lotniska

    Ruszył program praktyk w PAŻP

    inf. pras. 26 września 2024

    1,8 mln euro z tytułu inwestycji wraca do PAŻP

    Infrastruktura i lotniska

    PAŻP tłumaczy planowany wzrost stawek

    Infrastruktura i lotniska

    PAŻP tłumaczy planowany wzrost stawek

    Łukasz Malinowski 16 września 2024

    Kongresy
    SZKOLENIE ON-LINE
    Śledź nasze wiadomości:
    Zapisz się do newslettera:
    Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
    Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
    Współpraca:
    Rynek Kolejowy
    Transport Publiczny
    Rynek Infrastruktury
    TOR Konferencje
    ZDG TOR
    ZDG TOR
    © ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5