Niemiecki Federalny Urząd Antymonopolowy (Bundeskartellamt) wydał zgodę na przejęcie czarterowej linii Condor przez Polską Grupę Lotniczą, właściciela m.in. Polskich Linii Lotniczych LOT. O tym, że niemiecki przewoźnik trafi pod polskie skrzydła informowaliśmy jeszcze w styczniu.
Niemiecki urząd, wydając
zgodę na transakcję, stwierdził, że przedsiębiorstwa nie konkurują ze sobą, ale się uzupełniają. – Dzięki temu Condor zostaje wzmocniony w konkurowaniu o pozycję lidera rynku niemieckiego. Po zawirowaniach ostatnich miesięcy Condor ma przed sobą przyszłość – stwierdził Andreas Mundt, prezes instytucji. Transakcja miałaby zostać sfinalizowana do końca kwietnia 2020 roku, po ostatecznym zatwierdzeniu przez Komisję Europejską.
Condor to przewoźnik należący do upadłych linii Thomas Cook, które we wrześniu ubiegłego roku ogłosiły przejście w stan likwidacji. Przewoźnik obsługiwał flotę 103 samolotów, operujących do wielu miejsc wakacyjnych. W Niemczech działał natomiast pod marką Condor. Sama linia Condor obsługuje blisko 7 mln klientów rocznie i kursuje do 80 miejsc na świecie. O transakcji Rynek Lotniczy
informował w styczniu. Zakupem przewoźnika
zainteresowana była Lufthansa, ale także grupa inwestycyjna Indigo Partners, International Airlines Group (IAG), zarządzająca między innymi liniami British Airways i Iberia oraz Ryanair Holdings.
– Wspólnie stworzymy jedną z wiodących grup w Europie – z zadowoleniem
komentował Rafał Milczarski, prezes PLL LOT. – Po połączeniu z Condorem powiększymy nasz zasięg geograficzny, jak i kompetencje. Będziemy rosnąć dynamicznie i rozwijać naszą współpracę zarówno jeżeli chodzi o loty liniowe, jak i czarterowe. Z mojego punktu widzenia nie ma lepszego partnera dla LOT-u niż Condor – dodał, zapewniając, że niemiecką linię wakacyjną czeka świetlana przyszłość.
Po informacji o zamiarze kupna Condora przez PGL sytuację skomentowały niemieckie media. Ich odbiór tej decyzji był jednak znacznie
mniej pozytywny niż w Polsce.
Nowy nabytek PGL będzie odgrywał kluczową rolę w strategii rozwoju grupy w segmencie przewozów wakacyjnych, nastawionej na wzrost w Niemczech i na sąsiednich rynkach i będzie działał pod kierownictwem aktualnego, doświadczonego zespołu zarządczego i pod obecną marką. Finansowanie pomostowe gwarantowane przez niemiecki rząd federalny i kraj związkowy Hesja będzie w pełni i w terminie spłacone. LOT i Condor będą wspólnie tworzyć jedną z wiodących europejskich grup lotniczych, przewożącą łącznie około 20 mln pasażerów rocznie.