Partner serwisu
Prawo i polityka

Philippine Airlines unikną bankructwa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Philippine Airlines unikną bankructwa
fot. Philippine Airlines
Filipińskie flagowe linie lotnicze Philippine Airlines nie będą musiały ogłosić swojego bankructwa, gdyż plan restrukturyzacji przewoźnika został zaakceptowany przez amerykański sąd. Przewoźnik pozbędzie się długu i ma pozyskać nowy kapitał. W oświadczeniu podkreślono, że obecna struktura działalności jest zdrowsza i dobrze zabezpieczona na najbliższą przyszłość.

Linie mające swoją bazę na lotnisku Ninoy Aquino w Manili od września 2021 roku pozostawały pod sądową ochroną przed wierzycielami na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego, który zezwala na reorganizację przedsiębiorstwa zgodnie z prawem upadłościowym. Od momentu wybuchu pandemii wiele międzynarodowych linii lotniczych w ten sposób uniknęło bankructwa i mogą w dalszym
ciągu kontynuować, lecz w mniejszym stopniu swoją działalność.

W oświadczeniu wydanym 31 grudnia ubiegłego roku Philippine Airlines zakomunikowały, że obciążenie zadłużeniem, w kwocie dwóch miliardów dolarów amerykańskich, które posiada przewoźnik, zostanie anulowane. Dodatkowo główny udziałowiec – PAL Holdings, której właścicielem jest potentat biznesowy Lucio Tan – wyłoży 505 mln dolarów amerykańskich w celu polepszenia płynności finansowej spółki. Przewoźnik otrzymał również ofertę dostania 150 mln dolarów od nowych inwestorów

Konsekwencje pandemii

Kiedy pod koniec 2019 roku pojawiły się pierwsze informacje o koronawirusie, a od lutego 2020 roku coraz większa liczba państw zaczęła nakładać restrykcje w podróżowaniu, flagowy przewoźnik zanotował spadek operacji lotniczych i obsłużonych pasażerów o 75 proc. Podczas gdy w 2019 Philippine Airlines przewiozły na pokładach swoich samolotów 60 mln pasażerów, to w 2020 roku liczba obsługiwanych osób gwałtownie spadła do lekko powyżej 13 mln.

W konsekwencji zamkniętych granic linie zmuszone zostały odwołać ponad 80 tys. lotów, tracąc na tym ponad dwa miliardy dolarów gotówki pochodzącej ze sprzedanych biletów. Pandemia spowodowała również zwolnienie 2 000 pracowników. Linie nie były w stanie oprócz ponoszenia kosztów stałych m.in. opłat lotniskowych, ubezpieczenia czy rat leasingowych, opłacać pensji swoich pracowników.

Przewoźnik wesprze krajową gospodarkę

– Philippine Airlines jest gotowy, aby pomóc filipińskiemu rynkowi podróży krajowych oraz międzynawowych powrócić do poziomów sprzed pandemii. Pomoże to lokalnej branży turystycznej, sprosta wymaganiom chcących odwiedzić nasz kraj turystom czy Filipińczykom mieszkającym zagranicą. Wpłyniemy pozytywnie na odbudowę gospodarki Filipin. Nasza misja jako flagowego przewoźnika znaczy teraz więcej niż kiedykolwiek, jesteśmy wdzięczni za szansę odbicia od dna [braku operacji przez COVID-19, od red.] i kontynuowania wypełniania naszej misji najlepiej jak umiemy – oznajmił Lucio Tan, podkreślając jak ważne dla kraju jest posiadanie dobrze prosperujących linii lotniczych.

– Jest to uroczysty moment dla PAL, wszystkich naszych partnerów, akcjonariuszy i naszego personelu, który poświęcił się najbardziej, ciężko pracując w trudnym dla nas momencie. Dziękujemy naszym klientom za wsparcie i Filipińczykom za głęboką wiarę w swojego flagowego przewoźnika będącego w procesie restrukturyzacji – oświadczył Gilbert F. Santa Maria, dyrektor generalny Philippine Airliens. – Przed nami wiele wyzwań, ale z chęcią się z nimi zmierzymy jako „wskrzeszone” linie lotnicze, które są teraz lepiej przystosowane do strategicznego wzrostu i służenia naszym klientom – dodał dyrektor generalny.

Obecnie przewoźnik oczekuje na ponowne otwarcie granic Filipin, które położone są na 7100 wysp, z czego mniej niż tysiąc jest zamieszkałych. Jako pierwsze wznowione zostaną loty do kontynentalnych Chin i Australii.

Flota Philippine Airlines

Przewoźnik został założony w 1941 roku operuje flotą 45 samolotów francuskiego Airbusa. W skład wchodzą: cztery A320-200, osiemnaście A321-200, sześć A321, dwa A321neo, jedenaście A330-300 oraz cztery A350-900.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

KE przedłuża możliwość pomocy niektórym portom lotniczym

Prawo i polityka

KE przedłuża możliwość pomocy niektórym portom lotniczym

inf pras. 07 lipca 2023

Philippine Airlines potwierdzają zamówienie A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

KE przedłuża możliwość pomocy niektórym portom lotniczym

Prawo i polityka

KE przedłuża możliwość pomocy niektórym portom lotniczym

inf pras. 07 lipca 2023

Philippine Airlines potwierdzają zamówienie A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5