Philippine Airlines (PAL) podpisały z Airbusem zobowiązanie do zakupu dziewięciu A350-1000. W ramach projektu bardzo dalekich lotów filipińskiego przewoźnika, A350-1000 będą obsługiwać połączenia non stop bez z Manili do Ameryki Północnej, w tym na wschodnie wybrzeże USA i Kanady.
Podpisany dokument zawiera także prawa zakupu trzech kolejnych maszyn tego typu. Dostawy A350-1000 mają się rozpocząć w IV kwartale 2025 r. Nowe samoloty dołączą do dwóch A350-900 będących już we flocie przewoźnika. Podobnie jak w przypadku A350-900, większe -1000 będą skonfigurowane w układzie premium z trzema klasami podróży: klasą biznes, ekonomiczną premium oraz ekonomiczną.
- Zasięg A350-1000 umożliwi nam latanie non-stop na trasach transpacyficznych i transpolarnych w obu kierunkach przez cały rok. Będą to jedne z najdłuższych komercyjnych lotów na świecie, takie jak te łączące Filipiny z Nowym Jorkiem i Toronto. Dzięki rozbudowanej flocie A350, PAL będzie miał możliwość po raz kolejny zapewnić bezpośrednie połączenie z Filipin do Europy. Jest to idealny samolot, który umożliwi PAL realizację planów ekspansji w sposób zrównoważony, jednocześnie oferując pasażerom najwyższy poziom komfortu na pokładzie - powiedział Stanley K. Ng, prezes i dyrektor operacyjny
Philippine Airlines.
A350-1000A350-1000 oferuje wszystkie zalety mniejszego wariantu -900, w tym oszczędność paliwa i komfortową kabinę Airspace, ale w nieco większym rozmiarze idealnie dostosowanym do potrzeb przewoźników na najbardziej obleganych trasach dalekodystansowych. Najnowszy Airbus z rodziny A350 posiada również zmodyfikowaną tylną krawędź skrzydła oraz nowe sześciokołowe podwozie i silniki. A350-1000 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB model XWB-97. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350XWB. Ten dla wersji – 1000 posiada ciąg o mocy 432 kN (97 tys. funtów). Zasięg największego samolotu z rodziny A350, to 16,1 tys. km.
Do końca połowy maja 2023 r. rodzina A350 zebrał zamówienia na 967 samolotów A350: 755 A350-900, 173 A350-1000 oraz 39 maszyn A350F. Program w końcu zbliża się do magicznej liczby 1000 sprzedanych samolotów. Do 10 maja br. francuski producent dostarczył 530 maszyn 40 liniom lotniczym: 461 A350-900 oraz 69 A350-1000. Najwięksi użytkownicy A350 to linie: Singapore Airlines (62), Qatar Airways (53) oraz Cathay Pacific (46). Warto także dodać, że jubileuszowa
500. maszyna A350 została dostarczona pod koniec września 2022 r.
Flota Philippine AirlinesPrzewoźnik założony w 1941 r. użytkuje obecnie flotę 74 samolotów: 13 airbusów A320, 21 A321, ośmiu A321neo, 10 A330-300 oraz dwóch A350-900, dziewięć boeingów B777-300ER oraz 11 maszyn De Havilland Canada 8-400. Przewoźnik obecnie oczekuje na dostawę 22 airbusów: 13 A321neo oraz dziewięciu A350-1000.