Jerzy Makula to jeden z najsłynniejszych i najbardziej zasłużonych polskich pilotów. Siedmiokrotny indywidualny mistrz świata w akrobacji szybowcowej był kapitanem w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Jak Jerzy Makula został pilotem i dlaczego ciągle podpadał instruktorom? Na te i inne pytania odpowiedział w wywiadzie dla PLL LOT.
Polskie Linie Lotnicze LOT słyną z mistrzów pilotażu. Jednym z niekwestionowanych przykładów na potwierdzenie tej tezy jest instruktor i emerytowany kapitan Jerzy Makula – siedmiokrotny indywidualny mistrz świata w akrobacji szybowcowej, czterokrotny srebrny medalista, ośmiokrotny drużynowy mistrz świata, trzykrotny indywidualny mistrz Europy, a także czternastokrotny mistrz Polski.
W PLL LOT pilotował samoloty An-24, Tu-154M, Boeing 767 i Boeing 787. Był w załodze, która odbierała z Seattle pierwszego Boeinga. Pilotował rejsy VIPowskie, jak te z papieżem czy głowami państw. Makula jest również właścicielem szybowca Foka 5, zawieszonego we foyer siedziby narodowego przewoźnika. Dokładnie tego samego, który szerszej publiczności jest znany z programów
„No to lecę!” i
„Operacja LOT”.
W wywiadzie dla LOT-u Makula opowiedział o tym, jak został pilotem i… dlaczego ciągle podpadał instruktorom! Odpowiedział również na pytanie, które zwycięstwo jest dla niego najważniejsze, a także dał kilka wskazówek adeptom lotnictwa. Więcej ciekawostek w wyjątkowym
wywiadzie z Jerzym Makulą.