TAAG Angola Airlines odebrały pierwszego airbusa A220-300. Wąskokadłubowy samolot, nosząc odświeżone malowanie – symbol transformacji przewoźnika z kraju bogatego w ropę naftową, przyleciał do Luandy prosto z fabryki w Mirabel. Angolskie linie lotnicze są czwartym przewoźnikiem z Afryki, którego częścią floty jest samolot wcześniej znany jako CS-300.
Choć Angola bogata jest w jedne z większych na świecie złóż ropy naftowej, umiejąc je eksploatować i eksportować, to narodowy przewoźnik lotniczy tego afrykańskiego państwa nigdy nie uchodził za operatora godnego uwagi. Flota TAAG Angola Airlines składa się z 23 samolotów, głównie wąskokadłubowych: B737 i Q400, jak również z ośmiu B777, z czego zaledwie 14 ma status aktywnych. Szerokokadłubowce amerykańskiej produkcji odpowiadają za realizację m.in. rejsów na flagowej trasie do Lizbony.
Niemoc w konkurowaniu z Ethiopian Airlines, a wcześniej również z South African Airways skłoniła władze Angoli i przewoźnika do przeprowadzenia gruntownej transformacji działalności linii lotniczych, tak aby nadać TAAG Angola Airlines status renomowanego i nowoczesnego przewoźnika, który będzie godnie reprezentował afrykańskie państwo na arenie międzynarodowej. W związku z tym postanowiono zamówić samoloty nowej generacji: A220 i B787, jak i przeprowadzić retrofit kabin starszych maszyn.
W czasie targów lotniczych Farnborough w 2022 roku TAAG Angola Airlines złożyły zamówienie na sześć airbusów A220-300, a pierwszy wąskokadłubowiec (D2-TAA) został przekazany kilka dni temu przewoźnikowi w fabryce Mirabel w Kanadzie, po czym maszyna wykonała lot do Luandy. Samolot, który wcześniej znany był jako CS-300, nosi już nowe barwy, które mają nawiązywać do zmian linii ku nowoczesności. Nowe malowanie zwiększa widoczność palanki, czyli czarnej antylopy uważanej za symbol narodowy Angoli, która jest obecna na stateczniku pionowym i gondolach silników. Linie zdecydowały się na zachowanie wzoru kolorystycznego inspirowanego Samakaką, czyli tradycyjną, lokalną, czerwoną tkaniną.
TAAG Angola Airlines, odbierając A220, dołączyły do wąskiego grona afrykańskich przewoźników, których floty wyposażone są w nowoczesne samoloty o wąskim kadłubie, które uważane są za idealne maszyny do realizacji lotów regionalnych na kontynencie. A220 do tej pory użytkowały wyłącznie Air Tanzania, Egypt Air, i Ibom Air.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.