W ostatni piątek, 28 grudnia, odbyła się ceremonia przekazania indyjskim liniom niskokosztowym IndiGo ich pierwszego A321neo. Następnego dnia samolot, noszący znaki rejestracyjne VT-IUA, wylądował o 9:06 czasu miejscowego w międzynarodowym porcie lotniczym im. Indiry Gandhi w Delhi, gdzie został powitany tradycyjnym salutem wodnym.
Jak podaje przewoźnik, wprowadzenie do floty A321neo, o pojemności 232 miejsc w układzie jednoklasowym, umożliwi mu zwiększenie liczby lotów, trwających nawet 6 h. Dzięki podpisaniu umowy code-share z Türk Hava Yollari (THY, ang. Turkish Airlines) Hindusi uruchomią połączenie do Stambułu.
IndiGo wykonują obecnie ponad 1300 lotów dziennie do 52 portów krajowych i 15 międzynarodowych. Przewoźnik ma obecnie zamówionych 220 A320neo, 150 A321neo i 40 ATR 72-600. Początkowo złożył zamówienie na 405 A320neo i 25 A321LR, ale
ostatnio zmodyfikował to zamówienie na 150 A321neo i 280 A320neo.
Linia lotnicza obsługuje obecnie 12 ATR72-600, 126 A320 i 62 A320neo. Firma planuje wystartować w przyszłym roku na trasach długodystansowych. W grudniu tego roku IndiGo stało się także pierwszym indyjskim przewoźnikiem, którego flota ma 200 samolotów.
Pomimo rosnącego rynku, przychody indyjskich operatorów nadal spadają. Na przykład, państwowe przedsiębiorstwo Air India ma zostać sprzedane ze względu na rosnące straty. Jet Airways, druga co do wielkości linia lotnicza w kraju po IndiGo, szuka wsparcia finansowego, aby uruchomić plan naprawczy spółki.
IndiGo był jedynym indyjskim operatorem, który zadeklarował zysk za drugi kwartał tego roku, ale w trzecim kwartale, podobnie jak inni przewoźnicy z Indii, wykazał znaczne straty.. IndiGo są największymi liniami lotniczymi Indii. Posiadają 40,3% tamtejszego rynku.