Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy A321XLR dla Wizz Air tuż-tuż

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Pierwszy A321XLR dla Wizz Air tuż-tuż
fot. Wizz Air
Nadchodzi pierwsza dostawa pierwszego airbusa A321XLR dla Wizz Aira. Węgierski przewoźnik zamówił 47 ulepszonych wąskokadłubowców, a rozpocznie ich eksploatacja pod koniec marca, kiedy uruchomione zostaną rejsy między Londynem-Gatwick a Dżeddą w Arabii Saudyjskiej.

Odkąd Airbus rozpoczął dostawy najnowszego produktu z serii A320neo, wąskokadłubowy samolot odebrały linie Iberia oraz Aer Linus. Hiszpański flagowiec wykorzystuje maszynę o zwiększonych osiągach w rejsach między Madrytem a Bostonem, podczas gdy irlandzki przewoźnik wyznaczył A321XLR do obsługi lotów z Dublina do Waszyngtonu D.C. i Toronto, jak i Londynu.

Kolejnym odbiorcą najnowszego samolotu francuskiej produkcji będą linie Wizz Air, o czym poinformował Christian Scherer, dyrektor generalny Commercial Aircraft w Airbusie. Dostawa pierwszego A321XLR, wyposażonego w silniki Pratt&Whitney PW1100G-JM, jest bliska finalizacji. Węgierski przewoźnik, który zamówił jak dotychczas 47 samolotów tego typu, poszedł inną drogą niż linie lotnicze z Hiszpanii i Irlandii, które wybrały jednostki napędowe CFM International Leap-1A.

Nowy typ wąskokadłubowego airbusa z silnikami, które wybrał Wizz Air, nie został jeszcze certyfikowany przez Agencję Unii Bezpieczeństwa ds. Bezpieczeństwa Lotniczego, jak i Federalną Administrację Lotnictwa. Mimo to węgierski przewoźnik sprzedaje już bilety na rejsy, do obsługi których wyznaczony został A321XLR. Samolot powinien zadebiutować w służbie węgierskiego niskokosztowca 31 marca, kiedy uruchomione zostaną rejsy między Londynem – Dżeddą.

– Airbus A321XLR to najbardziej ekonomiczny samolot w swojej klasie. Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom bezkonkurencyjne ceny na nowej trasie z Londynu do Dżeddy. Od momentu założenia naszej bazy w Gatwick, w 2020 roku, wykazaliśmy ambitny rozwój, co sprawia, że eksploatacja naszego pierwszego A321XLR z tego lotniska była naturalną i strategiczną decyzją – powiedział József Váradi, dyrektor generalny Wizz Aira, w momencie prezentacji nowej trasy.

Drugą trasą, którą obsłużą nowe samoloty we flocie budżetowego operatora, będzie Mediolan-Malpensa – Abu Zabi. Loty zostaną uruchomione w czerwcu. Trasa pierwotnie miała zostać zainaugurowana w 2023 roku, lecz na dwa miesiące przed startem lotów Wizz Air wycofał się z planów obsługi trasy między stolicami Lombardii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Choć linie nigdy nie podały oficjalnego powodu, to działanie można powiązać z koniecznością uziemienia kilkudziesięciu A321neo z powodu wad jednostek napędowych.

Airbus A321XLR zapewnia wyjątkowo duży zasięg, bo do 4 700 mil morskich (7 500 kilometrów), czyli o 15 proc. więcej niż w przypadku A321LR. Samolot charakteryzuje się o 30 proc. niższym zużyciem paliwa w przeliczeniu na jeden fotel w porównaniu z konkurencyjnymi maszynami poprzedniej generacji. Pierwszy A321XLR odbył swój dziewiczy lot w czerwcu 2022 r. Do tej pory kilka linii lotniczych na całym świecie zamówiło ponad 500 samolotów nowego typu. O zaletach A321XLR mówił w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Johan Pelissier, prezes Airbusa na Europę, który uważa, że nowy typ samolotu sprawdzi się zarówno u tradycyjnych, jak i niskokosztowych przewoźników, będąc idealną odpowiedzią na potrzeby rosnącego rynku lotniczego, gdyż „A321XLR został zaprojektowany z myślą o klientach, którzy chcą wejść na nowe rynki z zasięgiem samolotu szerokokadłubowego i ekonomiką samolotu wąskokadłubowego”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Biznes i przemysł

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Mateusz Kieruzal 03 grudnia 2024

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

Wizz Air zmienia plany. Debiut A321XLR szybciej

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zmienia plany. Debiut A321XLR szybciej

Mateusz Kieruzal 11 września 2024

Bezpieczeństwo airbusa A321XLR. Obawy FAA

Biznes i przemysł

Bezpieczeństwo airbusa A321XLR. Obawy FAA

Mateusz Kieruzal 18 maja 2024

Prezes airBaltic: Airbus A321XLR jest idealny dla lotów za ocean

Biznes i przemysł

Wizz Air potwierdza: Nie będzie długich tras obsługiwanych przez airbusy A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Biznes i przemysł

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Mateusz Kieruzal 03 grudnia 2024

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

Wizz Air zmienia plany. Debiut A321XLR szybciej

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zmienia plany. Debiut A321XLR szybciej

Mateusz Kieruzal 11 września 2024

Bezpieczeństwo airbusa A321XLR. Obawy FAA

Biznes i przemysł

Bezpieczeństwo airbusa A321XLR. Obawy FAA

Mateusz Kieruzal 18 maja 2024

Prezes airBaltic: Airbus A321XLR jest idealny dla lotów za ocean

Biznes i przemysł

Wizz Air potwierdza: Nie będzie długich tras obsługiwanych przez airbusy A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5