We wrześniu do floty wrocławskiego SkyTaxi dołączył kolejny boeing B767F, a zarazem pierwszy B767-300F. Firma rozpoczęła operacje nowym samolotem kilka dni temu, a dokładniej 28 września br.
W związku z rozwojem firmy i zapotrzebowaniem rynku cargo SkyTaxi wprowadza nową wersję samolotu do floty – frachtowego boeinga B767-300F o rejestracji SP-MRG. Samolot jest leasingowany od amerykańskiej firmy leasingowej Cargo Aircraft Management (CAM).
Boeing, który został dostarczony SkyTaxi, to samolot w wersji BDSF (BEDEK Special Freighter), czyli pasażerska maszyna przebudowana do wersji cargo. Samolot został wyprodukowany w 1992 r., a napędzają go dwa silniki General Electric CF6, wersja CF6-80C2B6F. W tym samym roku był dostarczony do włoskiej linii Air Europe, gdzie latał do 1999 r. Potem pojawił się we flocie szwajcarskiego Balair. Od 2001 r. Do 2020 latał dla Air Canada i Air Canada Rouge. Następnie w 2022 r. został przebudowany do wersji cargo w Israel Aerospace Industries w Tel Awiwie i trafił w tym roku do SkyTaxi.
- Otworzyliśmy kolejny rozdział naszej małej linii cargo. Dodanie większego B767-300ERF do naszej istniejącej floty otworzy przed nami nowe możliwości. Zabraliśmy samolot z lotniska ILN na jego pierwszą komercyjną wyprawę. Dziękuję wszystkim osobom zaangażowanym w projekt, naszym pracownikom, wykonawcom, władzom i wszystkim dobrym ludziom, którzy nas wspierają - napisał na LinkedIn Grzegorz Rybczyński, Airline Manager SkyTaxi.
B767-300FBoeing 767-300F, który jest oparty na popularnej wersji pasażerskiej 767-300ER, jest w stanie zabrać na pokład około 58 ton ładunku cargo przy międzykontynentalnym zasięgu wynoszącego ponad 6,1 tys. km. Maszyna 767F jest idealna dla rozwoju nowych długodystansowych i regionalnych połączeń cargo. Obecnie B767 rozładowuje także gwałtowny rozwój handlu e-commerce, który spowodował wzrost popytu na ładunki lotnicze.
Flota przewoźnika cargoSkyTaxi to polska linia lotnicza oferująca usługi czarterowe i frachtu lotniczego. Firma została założona w kwietniu 2000 r. i do lutego 2022 r. wykonywała loty pasażerskie (
Saab 340) i cargo na terenie Unii Europejskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Obecnie flota SkyTaxi składa się już tylko z szerokokadłubowych frachtowców: dwóch boeingów B767-200BCSF (
SP-MRE i SP-MRF). oraz jednego B767-300F (SP-MRG).
41 mln złotych zysku netto Stabilizacja sytuacji finansowej linii i ugruntowanie na pozycji rynku lotniczego pozwoliło wygenerować przychody ze sprzedaży na poziomie 174,3 mln złotych, o ponad 103 mln złotych więcej niż w roku 2021. Koszty operacyjne wyniosły 123,2 mln złotych. W związku z tym, zysk ze sprzedaży zamknął się w kwocie 51 mln złotych.
Działalność SkyTaxi pozwoliła na wypracowanie zysku netto w wysokości 41 030 791,46 złotych, z czego 36 030 79,46 złotych przeznaczone będzie na zwiększenie kapitału zapasowego, a pięć mln złotych na wypłatę wspólnikom dywidendy. Więcej na ten temat w artykule „
Rekordowe wyniki frachtowych linii z Wrocławia”.