Partner serwisu
Biznes i przemysł

Pierwszy Dreamliner Lufthansy latał testowo w USA

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Pierwszy Dreamliner Lufthansy latał testowo w USA
fot. Lufthansa
Pierwszy boeing 787-9 w malowaniu Lufthansy zrealizował w miniony weekend wielogodzinny lot kontrolny nad stanem Waszyngton. Czy to znak, że Dreamliner zadebiutuje w jeszcze letnim rozkładzie rejsów narodowego przewoźnika Niemiec? - zastanawia się serwis aero.de.

Boeing stara się w ostatnich tygodniach przekonać amerykańską Federalną Administrację Lotnictwa (FAA) do uzyskania zgody na wznowienie dostaw szerokokadłubowców. Zamówione wcześniej "Liniowce marzeń" miałyby według planów trafić do przewoźników i leasingodawców na całym świecie w drugiej połowie bieżącego roku.

Boeing 787-9 w malowaniu Lufthansy, oznaczony rejestracją D-ABPA, zrealizował w minioną sobotę testowy lot z Paine Field do Moses Lake i z powrotem. Przelot nad stanem Waszyngton był pierwszym takim sprawdzianem szerokokadłubowca przeznaczonego ostatecznie dla narodowego przewoźnika Niemiec. Pierwotnie miał jednak trafić w 2019 roku do chińskich Hainan Airlines, a następnie do indyjskiej Vistary.

Lufthansa chce zbazować pierwsze odebrane Dreamlinery we Frankfurcie nad Menem. Największe linie lotnicze Europy niedawno powiększyły swoje zamówienie o siedem kolejnych boeingów 787-9. Narodowy przewoźnik Niemiec docelowo w swojej flocie będzie mieć w ten sposób 32 Dreamlinery. Oprócz nich na długodystansowych trasach pojawi się również 20 maszyn wersji 777X, niemniej dostawy tych najdłuższych szerokokadłubowców nastąpią nie wcześniej niż w 2025 roku. Do tego czasu Lufthansa prawdopodobnie nie wycofa z floty czterosilnikowych airbusów A340-300, A340-600 oraz boeingów 747-400 i 747-8, a być może nawet dwupokładowych A380.

Boeing zmaga się od dłuższego czasu z problemami jakościowymi w łańcuchu produkcji i dostaw Dreamlinerów. Największy konkurent Airbusa nie dostarczył leasingodawcom i przewoźnikom żadnych szerokokadłubowych samolotów wersji 787 już od lipca 2021 roku.

Amerykański producent zbudował, ale nie dostarczył w sumie ponad 100 Dreamlinerów. FAA w maju ogłosiła, że nie jest jeszcze zadowolona z dokumentacji przedłożonej przez Boeinga, co blokuje póki co plany wznowienia dostaw "liniowców marzeń" w drugiej połowie bieżącego roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Lufthansa reaktywuje siódmego i ósmego A380. Polecą z Monachium

Biznes i przemysł

Lufthansa stawia na loty krajowe. Samolot ma być konkurencyjniejszy niż kolej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5