Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy embraer E190-E2 dołączył do floty linii Scoot (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Embraer dostarczył w czwartek (11 kwietnia) pierwszego z dziewięciu E190-E2 dla singapurskiego przewoźnika. Embraera z rodziny E2, który jest leasingowany przez firmę Azorra, odebrały Scoot Airlines, które są pierwszym klientem w regionie Azji i Pacyfiku tej najnowszej rodziny odrzutowców Embraera.

Specjalna ceremonia przekazania pierwszego samolotu odbyła się w zakładzie producenta w Brazylii z udziałem kadry kierowniczej z firm Azorra, Scoot i Embraer. Dostawa samolotu E190-E2, nazwanego "Explorer 3.0" na cześć trzeciego i najnowszego dodatku do floty Scoot, oznacza pierwszy raz, kiedy singapurski przewoźnik wprowadza samolot brazylijskiego producenta.

- Jesteśmy zaszczyceni, że jako pierwszy singapurski przewoźnik odebraliśmy ten nowoczesny i paliwooszczędny samolot, a odrzutowce E190-E2 mają kluczowe znaczenie dla naszej ogólnej strategii rozwoju sieci. Dostawa pierwszego embraera E190-E2 odzwierciedla naszą wiarę w popyt na podróże lotnicze i nasze zaangażowanie w łączenie naszych klientów z większą liczbą miejsc docelowych w tej samej, doskonałej cenie. Dziękujemy Azorra i Embraerowi za wsparcie nas w tym kolejnym rozdziale, w którym stajemy się pierwszym dużym operatorem E2 w Azji Południowo-Wschodniej - powiedział Leslie Thng, dyrektor generalny linii Scoot.

Pierwszy E190-E2 dla linii Scoot to samolot o numerze seryjnym MSN 19020127 i rejestracji 9V-THA. Na pokład nowy samolot zabiera 112 pasażerów w konfiguracji w jednoklasowej konfiguracji pokładu (2-2).

Linia Scoot potwierdziła w maju ubiegłego roku leasing embraerów E190-E2 z firmą leasingową Azorra oraz Embraerem. Zamówienie nowych E190-E2 ma wzmocnić siatkę Scoot'a na trasach z mniejszym wypełnieniem pokładu oraz wesprzeć zwiększony popyt na podróże lotnicze. Dostawy wszystkich maszyn zostaną zakończone pod koniec 2025 r.

- To naprawdę ekscytujące, że możemy być częścią nowego rozdziału dla Scoot, dodając samoloty E2, ułatwiając optymalną ekspansję istniejącej sieci i rozwój nowych rynków dzięki tak wydajnemu i wszechstronnemu samolotowi. To nasz największy i najważniejszy krok w zwiększaniu zaangażowania Azorra w regionie Azji i Pacyfiku. Wraz z naszymi partnerami z Embraer jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć samolot najnowszej generacji z naszego stałego portfela zamówień, wspierając rozwój sieci dla naszych klientów linii lotniczych na całym świecie - powiedział John Evans, dyrektor generalny i założyciel firmy Azorra.

Są to nie tylko pierwsze E-Jety dla linii Scoot, ale także pierwsze samoloty Embraera dla całej grupy Singapore Airlines. SIA planuje wykorzystywać je na lotach krótko- i średniodystansowych trwających do pięciu godzin, a p[ierwszy lot komercyjny ma sie odbyć w maju br. na trasie z Singapuru do tajlandzkiego Krabi.

- Rodzina zaawansowanych odrzutowców E-Jet Embraer idealnie pasuje do ambicji Scoot, uzupełniając istniejącą flotę wąskokadłubową linii o wyjątkowe osiągi E2 na krótkich trasach w celu zwiększenia łączności regionalnej. Kontynuując naszą długą współpracę z Azorra, z niecierpliwością czekamy na to, aby pasażerowie Scoot mogli cieszyć się komfortem i ciszą najbardziej oszczędnych samolotów w segmencie wąskokadłubowym - powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.

Flota Scoot'a

Obecnie flota singapurskiej linii składa się z 54 samolotów: 17 airbusów A320, sześciu A320neo, dziewięciu A321neo, 11 boeingów B787-8, 10 B787-9 oraz jednego embraera E190-E2.

Przewoźnik oczekuje na dostawę 30 samolotów: 12 airbusów A320neo, siedmiu A321neo, dwóch boeingów B787-8, jednego B787-9 oraz ośmiu embraerów E190-E2.

Rodzina E-Jet E2

W 2013 r. Embraer ogłosił następcę pierwszej rodziny E-Jetów. E2 to druga generacja samolotów regionalnych brazylijskiej firmy. Modele E175-E2 i E195-E2 są nieco większe od obecnych wersji. E175-E2 ma o jeden rząd siedzeń więcej i pomieści do 88 pasażerów. E195-E2 "urósł" aż o trzy rzędy siedzeń do maksymalnej pojemności 146 pasażerów. E190-E2 został podobnej wielkości, co teraz i będzie mógł przewozić do 110 osób.

Samoloty z rodziny E2 otrzymały nowe silniki, skrzydła, nową kabinę a także pełny system fly-by-wire (FBW). Wyłącznym dostawcą silników jest firma Pratt & Whitney. Nowe modele z rodziny E175 oraz E190/195-E2 są napędzane kolejno przez silniki PurePower PW1700G i PW1900G. Zastępują one obecnie użytkowane jednostki napędowe General Electric CF34.

Pierwszego E-Jeta E2 (E190-E2) dostarczono do linii Wideroe w maju 2018 r., pierwszego E195-E2 we wrześniu 2019 r. do linii Azul, natomiast wejście do służby najmniejszej wersji z rodziny E-Jetów E2, E175-E2, zostało opóźnione o ponad rok do 2024 r. Pierwszy z tych samolotów ma zostać dostarczony do linii SkyWest. Brazylijski producent przewiduje, że w ciągu następnych 20 lat na rynku będzie zapotrzebowanie na 6400 nowych samolotów o wielkości do 130 miejsc. Obecnie Embraer, według swoich danych, ma około 49 proc. udziału w tym rynku. Do tej pory zamówiono 280 embraerów E-jet E2: 34 E190-E2 i 246 E195-E2. Do końca marca br. dostarczono 90 samolotów z rodziny E2: 18 E190-E2 oraz 72 E195-E2.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Biznes i przemysł

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Mateusz Kieruzal 11 kwietnia 2024

Marshall przedłuża wieloletni kontrakt z Lockheed Martin

Biznes i przemysł

FLY4 Airlines wystartowały z operacjami

Biznes i przemysł

FLY4 Airlines wystartowały z operacjami

Redakcja 08 kwietnia 2024

Zobacz również:

Embraer: Pierwszy lot E-Jeta cargo E190F (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Embraer: Pierwszy lot E-Jeta cargo E190F (zdjęcia)

Piotr Bożyk 07 kwietnia 2024

Air Senegal odebrały pierwsze dwa Turbolety LET L-410NG

Biznes i przemysł

Scoot potwiedza zakup embraerów E190-E2

Prawo i polityka

Scoot potwiedza zakup embraerów E190-E2

Piotr Bożyk 27 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Biznes i przemysł

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Mateusz Kieruzal 11 kwietnia 2024

Marshall przedłuża wieloletni kontrakt z Lockheed Martin

Biznes i przemysł

FLY4 Airlines wystartowały z operacjami

Biznes i przemysł

FLY4 Airlines wystartowały z operacjami

Redakcja 08 kwietnia 2024

Zobacz również:

Embraer: Pierwszy lot E-Jeta cargo E190F (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Embraer: Pierwszy lot E-Jeta cargo E190F (zdjęcia)

Piotr Bożyk 07 kwietnia 2024

Air Senegal odebrały pierwsze dwa Turbolety LET L-410NG

Biznes i przemysł

Scoot potwiedza zakup embraerów E190-E2

Prawo i polityka

Scoot potwiedza zakup embraerów E190-E2

Piotr Bożyk 27 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5