Pierwszy mcdonell douglas MD-11F, należący wcześniej do UPS Airlines, został zezłomowany w ciągu ostatnich kilku dni w Victorville. Maszyna, który wielokrotnie odwiedzała także Lotnisko Chopina, zakończyła swój lotniczy żywot po nieco ponad 31 latach. Wkrótce taki sam los spotka siostrzanego MD-11F o rejestracji N296UP.
Do wiosny 2018 r. przylatywał na Lotnisko Chopina w dni robocze dwa razy dziennie. Charakterystyczny huk trzech silników dało się rozpoznać z daleka. McDonnell Douglas MD-11F linii UPS był swego czasu najcięższym i największym samolotem regularnie latający na stołeczne lotnisko, a wśród fanów lotnictwa zyskał miano "króla lotniska". Na pokład MD-11F wchodzi łącznie 36 kontenerów, a każdy z nich musi być dokładnie zważony, opisany, umieszczony w odpowiednim miejscu i w odpowiedni sposób. Całkowita ładowność samolotu wynosi 85 ton, a maksymalna masa startowa - 286 ton.
MD-11F o rejestracji N271UP, to maszyn posiadająca numery seryjne MSN 48572/LN 556. Pierwotnie dostarczony był w 1993 r. do Japan Airlines i posiadał tam rejestrację JA8581 i nazwany „Fairy Pitta”. W japońskiej linii latał w latach 1993-2002. Następnie w sierpniu 2002 r. został przebudowany na frachtowca i dostarczony do UPS Airlines. Przez resztę swojej kariery samolot służył w UPS, dostarczając paczki na całym świecie do 16 maja 2023 r., kiedy to została wycofany z użytku, a dwa dni później zaparkowany na lotnisku w Victorville. W swojej kurierskiej historii maszyna wielokrotnie pojawiała się także na warszawskim Lotnisku Chopina.
Warto dodać, że siostrzany samolot o rejestracji N296UP jest już rozebrany i czeka go niebawem ten sam los. Maszyna ta jest najbardziej znana z ujęć powietrznych (air to air) UPS Airlines sprzed 6 lat opublikowanych na jej kanale YouTube .
Flota operatora cargoFlota UPS Airlines składa się obecnie z 291 samolotów: 52 airbusów A300-600F, 13 boeingów 747-400F, 30 B747-8F, 75 B757-200F, 92 B767-300F oraz 29 maszyn mcdonell douglas MD-11F. Na dostawę oczekuje
17 boeingów B767-300F. Według doniesień kierownictwo UPS Air nadal rozważa zamówienie kilku lub kilkunastu maszyn B777F. Linia potencjalnie jest także zainteresowana najnowszym produktem
Airbusa - A350F oraz
Boeinga - B777-8F.