Argentyńskie linie lotnicze Aerolíneas Argentinas świętowały we wtorek 5 grudnia dostawę swojego pierwszego Boeinga 737 MAX 8. Jest to zarazem pierwszy MAX w posiadaniu przewoźnika z krajów Ameryki Łacińskiej.
Linie Aerolíneas odebrały samolot pod koniec listopada, a jego pierwszy lot komercyjny odbył się tydzień później na trasie z Buenos Aires do miasta Mendoza w zachodniej Argentynie. – Dołączenie Boeinga 737 MAX 8 do naszej floty to jeszcze jeden przykład rozwoju, przewidywanego dla naszej firmy – powiedział Mario Dell' Acqua, prezes Aerolíneas Argentinas. W konfiguracji Aerolíneas Argentinas Boeing 737 MAX 8 pomieści na pokładzie 170 pasażerów i będzie latać na dystansach do około 6,5 tys. km.
– To olbrzymi zaszczyt, że Aerolíneas Argentinas będzie pierwszym latynoamerykańskim przewoźnikiem, wykonującym połączenia na Boeingu 737 MAX, i jesteśmy pewni, że sprawność i niezawodność samolotu pomogą w osiągnięciu ich celów – stwierdził Ricardo Cavero, wiceprezes ds. sprzedaży na Amerykę Łacińską z Boeinga.
Aerolíneas Argentinas to największe argentyńskie linie lotnicze z siedzibą w Buenos Aires, założone w roku 1950. W zeszłym roku przewoźnik zanotował 15-procentowy wzrost ruchu pasażerskiego i zarazem 22-procentowy wzrost od roku 2015. Aby wesprzeć te tendencje, przewoźnik planuje przyjąć dostawę 12 samolotów Boeing 737 MAX i używać ich do obsługi lotów regionalnych, a następnie, od roku 2018 – na Karaiby.
Odbiór swojego pierwszego B737 MAX 8 świętowały w sobotę 2 grudnia także Polskie Linie Lotnicze LOT.
Samolot przyleciał do Warszawy prosto z amerykańskiej fabryki w Renton. Do końca tego roku LOT ma przyjąć jeszcze jednego MAX-a, natomiast w sumie zamówił ich sześć sztuk. Maszyny posłużą na trasie do Tel Awiwu czy Madrytu, a pierwszy, dopiero odebrany samolot będzie obsługiwał połączenie z Warszawy do Londynu Heathrow.
Jak zapewnia Boeing, w przypadku MAX-a średnie zużycie paliwa jest niższe o ponad 20 proc. niż dla B737-400 i 15 proc. niższe niż B737 800 NG. Silniki nowej generacji zastosowane w MAX-ie umożliwiają redukcję hałasu nawet o 40 proc. i znacznie niższą emisję CO2 w porównaniu do innych maszyn tej klasy, co sprawia, że samolot jest cichszy, bardziej wydajny i przyjazny środowisku.