PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skierowały do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Łodzi wniosek o przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy tunelu średnicowego pod Łodzią w części dotyczącej budowy Trasy Kolei Dużych Prędkości na rzecz spółki CPK. To pozwoli ułatwić działanie w zakresie budowy tunelu kolejowego dla pociągów dużych prędkości z Łodzi do Poznania i Wrocławia.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skierowały do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi wniosek o przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - w części dotyczącej budowy Trasy Kolei Dużych Prędkości (KDP) - na rzecz Centralnego Portu Komunikacyjnego Sp. z o.o. Wniosek dotyczy przedsięwzięcia pn.: „Budowa linii kolejowej na odcinku od dworca Łódź Fabryczna w kierunku dworca Łódź Kaliska do linii nr 14 i 25 oraz linii nr 15, której głównym elementem jest tunel średnicowy z podziemnymi przystankami oraz tunel KDP”.
– Przeniesienie praw i obowiązków wynikających z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach pozwoli CPK na znaczne przyspieszenie przygotowania i realizacji kluczowej inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego w zakresie budowy w tunelu odcinka nowej linii kolejowej nr 85 na terenie Łodzi. Nowa linia kolejowa będzie wyprowadzała ruch dalekobieżnych pociągów z Łodzi w kierunku Poznania i Wrocławia – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Wspólne działania obu Spółek są możliwe, ponieważ 4 marca 2021 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Centralnym Potem Komunikacyjnym Sp. z o.o. porozumienie o współpracy w zakresie przygotowania i realizacji tunelu KDP w Łodzi. Celem współpracy jest zarówno wsparcie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego poprzez wykorzystanie jej zasobów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych oraz sprawne przeprowadzenie procesów inwestycyjnych obu Spółek.
PLK kontynuują obecnie na terenie Łodzi inwestycję - budowę tunelu średnicowego od stacji Łódź Fabryczna do stacji Łódź Kaliska/Żabieniec wraz z nowymi przystankami Łódź Śródmieście, Łódź Polesie. Projekt „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), Etap II, Odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec” zwiększy możliwości podroży koleją w obszarze połączeń dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych. Inwestycja współfinansowana jest z POIiŚ.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.