Po kilku miesiącach PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na dokumentację projektową dla nowej, ok. 6-km linii kolejowej łączącej stację Modlin i pobliskie lotnisko. Zamawiający zakłada, że projektowanie i budowa zajmą min. pięć lat.
W ramach inwestycji powstanie nowa dwutorowa i zelektryfikowana linia kolejowa nr 247 Modlin – Mazowiecki Port Lotniczy o długości niespełna 6 km. W rejonie portu lotniczego powstać ma naziemna stacja kolejowa. Zaplanowano ją po południowo-wschodnie stronie ronda przy wjeździe na lotnisko, po przeciwnej stronie od budynku straży granicznej, w odległości ok. 350 m od budynku terminala. Założono układ czołowy z peronem wyspowym i dwoma torami. Infrastruktura ma umożliwiać też rozbudowę linii w kierunku Płocka, ale peron na linii przelotowej zaplanowano w innym miejscu. Rozbudowana zostanie też stacja w Modlinie. O szczegółach piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy w połowie czerwca. Wystartowało osiem podmiotów, z czego dwa zmieściły się w budżecie. Ten określono na 5,584 mln zł brutto (w tym 5,076 mln zł na zadanie podstawowe).
Teraz, wreszcie, postępowanie zostało rozstrzygnięte. Wygrało konsorcjum firm Infra – Centrum Doradztwa i YLE Inżynierowie, które złożyło ofertę na kwotę 4,876 mln zł brutto, w tym 4,432 mln zł brutto na zadanie podstawowe. Jedynym kryterium wyboru była cena.
Wybór musi się jeszcze uprawomocnić. Na wykonanie dokumentacji, uzyskanie pozwoleń itp. przewidziano 860 dni. Natomiast na nadzór autorski przewidziano 1000 dni. W sumie więc, biorąc pod uwagę czas między fazami projektu, daje to okres ponad pięciu lat.