Partner serwisu
Biznes i przemysł

PLAY: Nie boimy się Wizz Aira. Warszawa będzie sukcesem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
PLAY: Nie boimy się Wizz Aira. Warszawa będzie sukcesem
Fot. PLAY Airlines
Równo rok temu Birgir Jónsson, dyrektor generalny islandzkich linii lotniczych PLAY, w rozmowie z Rynkiem Lotniczym powiedział, że przewoźnik, będący start-upem, jest zainteresowany oferowaniem regularnych lotów do Warszawy. Jak zapowiedział, tak zrobił. Inauguracyjny rejs odbędzie się 3 kwietnia.

Teraz Jónsson powiedział nam, że islandzkie linie nie boją się konkurencji ze strony Wizz Aira, dla którego Islandia to swego rodzaju bastion. Loty na Lotnisko Chopina mają być sukcesem, a linie zachęcą Polaków do latania samolotami PLAY niskimi cenami przelotów.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: Jaki był 2022 rok dla zarządzanych przez Pana tanich linii lotniczych PLAY?

Birgir Jónsson, dyrektor generalny islandzkich linii lotniczych PLAY
: W 2022 r. przewieźliśmy 800 tys. pasażerów. Wykonaliśmy ponad 5 400 lotów. Biorąc pod uwagę, że lipiec był dla PLAY pierwszym miesiącem pełnych operacji typu „hub-and-spoke”, a większość destynacji była nowością, liczbę przewiezionych w zeszłym roku pasażerów uważamy za więcej niż zadowalającą i zgodną z założonym przez nas celem. To samo można powiedzieć o całorocznym współczynniku zajętości miejsc w samolotach, który wyniósł 79,9 proc. i wzrósł o połowę na przestrzeni roku. Punktualność realizacji naszych operacji wyniosła 87 proc. W 2022 r. PLAY, wykorzystując dziesięć samolotów z rodziny A321neo, obsługiwał 25 destynacji w Europie i Ameryce Północnej, ale w 2023 r. będzie ich blisko 40.

Jaka jest teraz Wasza sytuacja finansowa?

Nasza sytuacja finansowa jest naprawdę mocna. Po raz pierwszy osiągnęliśmy zysk operacyjny, było to w trzecim kwartale, i widzimy wiele pozytywnych oznak w prowadzeniu naszego biznesu. Przewidujemy dodatni zysk operacyjny za 2023 rok, gdy nasza baza przychodów dojrzeje i umocnimy się w realizacji naszych operacji i na rynkach, gdzie jesteśmy obecni.

PLAY zarabia już pieniądze, czy nadal generowane są straty?

2022 był rokiem, w którym wdrożyliśmy nasze pełne operacje „hub-and-spoke” z lotami transatlantyckimi między USA a Europą. Notowane wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Osiągnęliśmy zysk operacyjny w III kwartale 2022 roku i spodziewamy się dodatniego zysku operacyjnego w 2023 roku.

W zeszłym roku w rozmowie z nami mówił Pan, że PLAY jest zainteresowany uruchomieniem lotów do Warszawy. Tak się stanie. Pierwszy lot zaplanowany jest na 3 kwietnia. Dlaczego zdecydowaliście się na ekspansję w Polsce?

Polska zawsze była na radarze PLAY i nie możemy się doczekać rozpoczęcia lotów do polskiej stolicy – Warszawy. Mamy ponad 20 tys. Polaków mieszkających na co dzień na Islandii. Są to osoby, które są zainteresowane odwiedzeniem Polski, a przede wszystkim swoich krewnych. Z drugiej strony, te rodziny są zainteresowane odwiedzeniem i poznaniem Islandii. Czujemy duże zainteresowanie tą trasą. Jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni, że loty do Warszawy okażą się sukcesem dla PLAY.

W jaką grupę ludzi celuje PLAY, jeśli chodzi o loty Warszawa – Keflavík?

Naszą ofertę kierujemy do osób, które chcą przyjechać na Islandię oraz do osób, które mają powiązania z naszym krajem. Chcę podkreślić, że zainteresowanie Islandią, jako destynacją podróżniczą, w całej Europie jest bardzo duże, a Polska nie jest wyjątkiem.

Nie obawiacie się konkurować z Wizz Airem, dla którego Islandia to swego rodzaju bastion? Od sezonu letniego z Warszawy węgierskie linie będą oferować codzienne loty. Niskokosztowiec oferuje także bezpośrednie rejsy również na Islandię z Katowic, Krakowa, Gdańska i Wrocławia.

Nigdy nie boimy się konkurencji. Wizz Air jest mile widziany na Islandii i nie możemy się doczekać rywalizacji. Wszędzie, dokąd latamy, oferujemy niskie ceny biletów lotniczych, a rynek podąża za nimi. Co sprawia, że popyt na podróże lotnicze jest znacznie większy. Wiemy, że osoby szukające lotów między Islandią a Warszawą zwracają uwagę na ceny. Pasażerowie zobaczą, że nie tylko ceny przelotów PLAY są świetne, ale także oferowane przez nas usługi. Dodatkowo realizujemy przeloty nowoczesną flotą samolotów typu airbus A320/321neo.

Czy podróżni z Polski będą mogli przesiadać się w waszym hubie w Keflavíku na rejsy do amerykańskich destynacji, które PLAY ma w swojej siatce połączeń?

Oczywiście, że tak, nasi klienci będą mogli przesiąść się, bez żadnego problemu, na samoloty lecące do miejsc docelowych w Ameryce Północnej. Polacy będą mogli polecieć przez Islandię do Baltimore, Bostonu, Nowego Jorku i Waszyngtonu w Stanach Zjednoczonych oraz Toronto w Kanadzie.

W jaki sposób zamierzacie zachęcić ludzi do latania na Islandię Waszymi liniami?

Będziemy oferować niskie ceny na nasze bilety lotnicze. Jesteśmy nowymi liniami lotniczymi, posiadamy nowoczesną flotę samolotów. W naszej flocie znajdują się cztery zupełnie nowe airbusy A320/321neo. W sumie mamy dziesięć takich samolotów, a żaden z nich nie jest starszy niż z pięć lat. Nasza załoga zapewnia doskonałą obsługę na pokładzie w trakcie każdego lotu.

Czy planujecie rozszerzyć sieć połączeń o inne polskie porty lotnicze?

W tej chwili nie, ale nie wiadomo, co przyniesie przyszłość. W tym roku ogłosiliśmy 10 nowych destynacji. Warszawa jest jedną z nich. Nowościami w naszej siatce są Aalborg, Aarhus, Billund i Düsseldorf, a także Ateny, Hamburg, Porto, Toronto i Waszyngton-Dulles.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Spłonął B737-400F linii TOTAL Cargo w Brazylii

Biznes i przemysł

Spłonął B737-400F linii TOTAL Cargo w Brazylii

Piotr Bożyk 10 listopada 2024

CityAirbus NextGen rozpoczyna testy w locie

Biznes i przemysł

CityAirbus NextGen rozpoczyna testy w locie

Piotr Bożyk 11 listopada 2024

Loty z Sarajewa podrożeją. Wraca podatek wylotowy

Prawo i polityka

Loty z Sarajewa podrożeją. Wraca podatek wylotowy

Mateusz Kieruzal 11 listopada 2024

Zobacz również:

PLAY zmienia strategię. „Tanie” transatlantyki nieopłacalne

Pasażer i linie lotnicze

PLAY zmienia strategię. „Tanie” transatlantyki nieopłacalne

Mateusz Kieruzal 18 października 2024

Wrzesień z dwucyfrowym spadkiem w PLAY, ale są też pozytywy

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień pełen rekordów w PLAY. Rośnie też liczba rezerwacji

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Spłonął B737-400F linii TOTAL Cargo w Brazylii

Biznes i przemysł

Spłonął B737-400F linii TOTAL Cargo w Brazylii

Piotr Bożyk 10 listopada 2024

CityAirbus NextGen rozpoczyna testy w locie

Biznes i przemysł

CityAirbus NextGen rozpoczyna testy w locie

Piotr Bożyk 11 listopada 2024

Loty z Sarajewa podrożeją. Wraca podatek wylotowy

Prawo i polityka

Loty z Sarajewa podrożeją. Wraca podatek wylotowy

Mateusz Kieruzal 11 listopada 2024

Zobacz również:

PLAY zmienia strategię. „Tanie” transatlantyki nieopłacalne

Pasażer i linie lotnicze

PLAY zmienia strategię. „Tanie” transatlantyki nieopłacalne

Mateusz Kieruzal 18 października 2024

Wrzesień z dwucyfrowym spadkiem w PLAY, ale są też pozytywy

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień pełen rekordów w PLAY. Rośnie też liczba rezerwacji

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5