PLAY ponownie będą latać z Lotniska Chopina na Islandię w sezonie letnim 2025. Islandzkie niskokosztowe linie przylecą także na warszawskie lotnisko w okresie świątecznym tego roku.
Zanim linie PLAY powrócą z nieco bardziej stałą ofertą, to zaoferują bezpośrednie loty Rejkiavik – Warszawa w okresie świąteczno-noworocznym, kiedy wzmaga się popyt na podróże lotnicze Polonii mieszkającej na „wyspie gejzerów”. Specjalne loty zostaną obsłużone według następującego rozkładu (czasy lokalne):
- OG504 KEF-WAW 15.15-20.15 (20 grudnia)
- OG505 WAW-KEF 21:40-01.10+1 (3 stycznia)
Warto dodać, że na rejs powrotny 20 grudnia oraz lot do Warszawy 3 stycznie nie będą sprzedawane bilety. Na podobny ruch świątecznych lotów do Polski
od lat decyduje się Aer Lingus, niegdyś obecny w naszym kraju przez cały rok, który od 11 grudnia br. do 8 stycznia zaoferuje dwa loty tygodniowo.
Powrót rejsów regularnych od maja 2025W sezonie letnim pojawi się dość silne oferowanie w lotach z Warszawy na Islandię. Do Wizz Aira, latającego od dłuższego czasu na tym kierunku, dołącza od dwóch lat sezonowo linia PLAY, a od kwietnia przyszłego roku także
PLL LOT z czterema rotacjami w tygodniu.
PLAY, podobnie jak do tej pory, zaoferuje na trasie do Polski dwa loty tygodniowo - wynika z systemu rezerwacyjnego przewoźnika. Pierwszy rejs z Keflaviku na warszawskie lotnisko Chopina odbędzie się 16 maja 2025 r.Ogłaszana w 2023 r. trasa do Warszawy miała być całoroczna. Tak się jednak nie stało i islandzki przewoźnik latał tylko w sezonie letnim 2023 i 2024, a ostatni rejs został wykonany 28 październik a br.
Islandzki przewoźnik planuje latać między dwoma lotniskami obsługującymi obie stolice w każdy poniedziałek i piątek, a bilety są już dostępne w internetowym systemie sprzedaży przewoźnika. Loty będą obsługiwane nowymi airbusami A320neo od 16 maja do 24 października 2025 r. według następującego rozkładu (czasy lokalne):
- OG504 KEF-WAW 14.50-20.50 (1---5--)
- OG505 WAW-KEF 22:00-00.15+1 (1---5--)
PLAY AirlinesPLAY to islandzka tania linia lotnicza z siedzibą w stolicy kraju, Rejkiawiku, latająca ze swojego hubu na międzynarodowym lotnisku w Keflavíku do miejsc docelowych w Europie i Ameryce Północnej. Linia częściowo wypełniła lukę na islandzkim rynku po upadku linii Wow Air. Jednak w ostatnim czasie przewoźnik zmienia strategię, ponieważ realizacja operacji transatlantyckich w formule niskokosztowej jest dla linii nieopłacalna. Następca WOW Air zamierza skupić się na obsłudze lotów na południe Europy, zakładając spółkę-córkę na Malcie, co pozwoli obniżyć koszty operacyjne. Pisaliśmy o tym w artykule „
PLAY zmienia strategię. „Tanie” transatlantyki nieopłacalne”.
Flota przewoźnika składa się obecnie z 10 airbusów: sześciu A320neo, które zabierają na pokład 174 i 180 pasażerów oraz czterech A321neo, które na pokładzie pomieszczą 214 pasażerów.