Polskie Linie Lotnicze LOT zawieszają tymczasowo rejsy z Warszawy do Duesseldorfu, Luksemburga, Mediolanu i Wiednia – poinformował narodowy przewoźnik w oficjalnym komunikacie. Powodem są przedłużające się obostrzenia w wielu krajach z powodu koronawirusa SARS-CoV-2 i restrykcje dla pasażerów.
Początek 2021 roku, nawet pomimo nieznacznego odbudowania ruchu pasażerskiego w czasie Świąt Bożego Narodzenia, to okres, w którym branża lotnicza dalej odnotowuje ogromne straty. Ze względu na przedłużające się obostrzenia w wielu krajach, a także nowe restrykcje nakładane na pasażerów, popyt na podróże lotnicze drastycznie spada.
Do 31 stycznia bieżącego roku wszystkie osoby przylatujące do Polski z zagranicy muszą przejść obowiązkową kwarantannę. Ponadto, ze wszystkich krajów, do których połączenia wykonują PLL LOT, tylko sześć nie wymaga od przylatujących Polaków okazania negatywnych wyników testu lub przejścia kwarantanny.
W związku z trudną sytuacją w branży i bieżących prognoz, główne linie lotnicze w Europie, takie jak Lufthansa, Ryanair, czy
British Airways, planują w lutym wykonywanie siatki połączeń na poziomie nawet poniżej 20 proc. w porównaniu do lutego 2019 roku.
Narodowy przewoźnik znad Wisły również dostosuje w lutym skalę działalności do podobnego poziomu.
PLL LOT podjęły w związku z tym decyzję o tymczasowym zawieszeniu połączeń do Duesseldorfu, Luksemburga, Mediolanu i Wiednia na okres pięciu tygodni, a konkretnie w okresie od 25 stycznia do 28 lutego bieżącego roku, a także połączeń krajowych do Katowic i Poznania na okres 4 tygodni od 1 lutego. W styczniu i lutym, dalsze ograniczenia częstotliwości połączeń obejmą trasy z Warszawy do Wilna (z jedenastu do siedmiu rejsów tygodniowo), Zurichu (z ośmiu do pięciu rejsów tygodniowo), Sztokholmu (z siedmiu do sześciu rejsów tygodniowo), Paryża, Amsterdamu i Kopenhagi (z siedmiu do pięciu rejsów tygodniowo), Genewy i Bukaresztu (z sześciu do pięciu rejsów w tygodniu) oraz Sofii z pięciu do czterech rejsów w tygodniu. Loty do Londynu będą realizowane trzy razy w tygodniu, w zależności od sytuacji epidemicznej.
O wszystkich powyższych zmianach podróżni są informowani na bieżąco. Pasażerom odwołanych rejsów oferowane są między innymi wybór nowej daty lotu, zamiana wartości biletu na voucher, a także zgłoszenie wniosku o zwrot.
Narodowy przewoźnik znad Wisły, mając na uwadze komfort podróżnych, wydłużył również do 24 miesięcy ważność wszystkich swoich voucherów, a także dokumentów wystawionych pomiędzy marcem a październikiem ubiegłego roku.