United Airlines w ostatnich dniach w Hamburgu odebrały dostawę swojego pierwszego airbusa A321neo. Pierwszy ze 130 zamówionych A321neo dla przewoźnika będzie leasingowany, po transakcji sale and lease back, przez firmę ALC, a napędzają go najnowsze silniki PW1100G firmy Pratt & Whitney. Warto także dodać, że to pierwsza dostawa nowego airbusa dla United od 2002 r.
Według najnowszych informacji pierwszy samolot tego typu wejdzie do służby w grudniu br., początkowo latając z Chicago do Phoenix i Fort Lauderdale. Kolejne trasy na których polecą nowe A321neo będą ogłaszane w najbliższych tygodniach.
Najnowszy i pierwszy odebrany airbus A321neo United, to maszyna o numerze seryjnym MSN 11500 i rejestracji N44501 wyprodukowana w zakładach Airbusa w Hamburgu. Nowy Airbus na pokład kabiny Airbus Cabin-Flex (ACF) ze schowkami na bagaże Airspace XL zabiera 200 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 20 w klasie biznes (2-2) oraz 180 w ekonomicznej (3-3). Dzięki A321neo linia z Ameryki Północnej odniesie korzyści z najniższych kosztów operacyjnych i najwyższego poziomu komfortu w segmencie wąskokadłubowym. Nowy samolot zwiększy także zdolności przewozowe linii na wielu trasach krajowych i w regionie.
Warto dodać, że jest to pierwsza dostawa Airbusa dla przewoźnika od października 2002 r. Dokładnie 21 lat temu linia odebrała ostatniego nowego A320.
Flota United AirlinesWe flocie United Airlines znajduje się 925 samolotów: 81 airbusów A319, 92 A320, jeden A321neo, 40 boeingów B737-700, 141 B737-800, 12 B737-900, 136 B737-900ER, 65 B737 MAX 8, 76 B737 MAX 9, 40 B757-200, 21 B757-300, 37 B767-300ER, 16 B767-400, 74 B777-200, 22 B777-300ER, 12 B787-8, 38 B787-9, 21 B787-10. United czeka na dostawę samolotów 781 samolotów:
129 airbusów A321neo, 50 A321XLR, 45 A350-900, 407 boeingów 737 MAX oraz
150 B787 Dreamliner.
Rodzina A320neoRodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 130 firm leasingowych i linii zamówiło 9717 maszyn z rodziny A320neo (61 A319neo, 4234 A320neo, 5422 A321neo), to około 62 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc.