Partner serwisu
Biznes i przemysł

Polaniecki (Enter Air): Nasze MAX-y mogą wrócić do latania w tym sezonie zimowym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Polaniecki (Enter Air): Nasze MAX-y mogą wrócić do latania w tym sezonie zimowym
Fot. Boeing
– Oba samoloty Boeing 737 MAX 8, które stacjonują obecnie w Katowicach, przeszły już kilkanaście modyfikacji. Jako jedne z pierwszych na świecie przeszły oficjalnie w stan gotowości operacyjnej – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Grzegorz Polaniecki, prezes prywatnych linii lotniczych Enter Air.

Emilia Derewienko, Rynek Lotniczy: Boeing spodziewa się, że MAX-y będą gotowe do lotu jeszcze w tym roku. Jak Enter Air przygotowuje się na powrót tych samolotów do służby? W swojej flocie macie ich dwie sztuki.

Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air: Na podstawie zaleceń władz lotniczych ekipy techniczne Boeinga dokonują niezbędnych przeglądów i modyfikacji MAX-ów. Znajdujące się we flocie Enter Air oba samoloty 737 MAX 8, które stacjonują obecnie w Katowicach, przeszły już kilkanaście modyfikacji, w tym separacje instalacji elektrycznej oraz inspekcje zbiorników paliwa. Maszyny zostały poddane dokładnym testom wszystkich instalacji i systemów związanych z bezpieczeństwem. Dzięki temu nasze MAX-y, jako jedne z pierwszych na świecie, przeszły oficjalnie w stan gotowości operacyjnej.

Co dla linii oznacza powrót MAX-ów do floty, na jakich kierunkach będą operować?

MAX to samolot najnowszej generacji, który w ocenie naszych inżynierów i pilotów jest bezkonkurencyjny w swojej klasie. Jest to maszyna bardzo ekologiczna i cicha. Ma też większy zasięg niż Boeing 737-800 czy Airbus A320, co umożliwia latanie do odległych destynacji bez międzylądowania. Samoloty będą służyły zarówno do obsługi rynku polskiego, ale także do współpracy z touroperatorami z całej Europy.

Kiedy więc możemy spodziewać się pierwszych rejsów Enter Air na pokładach MAX-ów?

Szef EASA bardzo pozytywnie zaopiniował ostatnio prace, jakie wykonał Boeing w celu przywrócenia samolotów do bezpiecznej eksploatacji. Nasze samoloty wrócą do latania bezpośrednio po zgodzie regulatora. Mamy nadzieję, że nasi pasażerowie będą mogli z nich korzystać już w trakcie sezonu zimowego.

Spodziewacie się, że pasażerowie mogą czuć obawę wobec latania tym modelem? Po dwóch katastrofach MAX-ów i prawie dwuletnim, globalnym uziemieniu samolotów?

Pasażerowie często opierają się na przekazie mediów, które niestety wielokrotnie pisały o tym samolocie nieprawdopodobne historie. Wszystko jednak wskazuje na to, że będzie to najlepszy samolot na świecie. Tak skrupulatnie sprawdzonego i dopracowanego odrzutowca nigdy w historii lotnictwa jeszcze nie było.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5