Działalność linii Buzz (de facto Ryanair Sun) rośnie – operator stale zwiększa flotę i liczbę lotów. Rok fiskalny 2024 był dla polskiej spółki-córki irlandzkiego przewoźnika dobry, choć wynik finansowy netto osiągnął wartość 96 milionów złotych. Niskokosztowiec odnotował więc spadek zysku „na czysto” o 28 proc. względem roku obrotowego 2023.
Niskobudżetowy przewoźnik lotniczy z Irlandii zarejestrował linie lotnicze Ryanair Sun w 2017 r. Obecnie polski operator w ramach grupy Ryanair używa nazwy Buzz do określenie swojej podmiotowości, lecz zarząd przewoźnika nie zmienił oficjalnie nazwy i Ryanair Sun widnieje w Krajowym Rejestrze Sądowym. Certyfikat operatora lotniczego linie otrzymały od polskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego 3 kwietnia 2018 r., a trzy dni później wykonany został pierwszy rejs. Boeing 737-800 poleciał z Poznania na grecką wyspę Zakintos. Do tej pory linie w polskim rejestrze zarejestrowały 74 wąskokadłubowe samoloty, z czego 19 to B737 MAX 8.
Kapitał zakładowy Ryanair Sun dzieli się na 59 022 063 akcji o wartości nominalnej jeden złotych. Akcjonariuszami spółki są Ryanair Holdings Public Limited Company, posiadający 67 proc. akcji oraz Gulliver Holding Limited. Ten podmiot posiada pozostałe 33 proc. udziałów. W skład zarządu przewoźnika wchodzą Michał Kaczamarzyk oraz Mścigniew Bartłomiej Gac, a radę nadzorczą tworzą: Juliusz Komorek, Neil Sorahan oraz Michael O’Leary. Podstawowym przedmiotem działalności Ryanair Sun (Buzz) jest pasażerski transport lotniczy. Linie uzyskują główne przychody ze sprzedaży usługi międzynarodowego czarteru lotniczego, jak również wynajmu samolotu wraz z załogą w formule wet-leasingu (ACMI).
W roku obrotowym 2024, który rozpoczął się 1 kwietnia 2023 roku a zakończył 31 marca 2024 roku, polska spółka-córka Ryanaira wypracowała przychody w wysokości 2,09 miliarda złotych. Na wartość przychodów z działalności operacyjnej składały się w głównej mierze przychody z tytułu świadczenia usługi wynajmu samolotów wraz z załogą (ACI) dla spółki-matki w wysokości 1,29 miliarda złotych, stanowiące 62 proc. wszystkich przychodów oraz przychody z tytułu rejsów czarterowych na zlecenie biur podróży w wysokości 781,2 miliona złotych, stanowiące 37 proc. całkowitych przychodów. Usługi centrum operacyjnego wygenerowały przychody rzędu 3,56 miliona złotych – tj. 0,2 proc. łącznych przychodów. Pozostałe przychody dotyczyły najmu biur oraz wynikały z refaktur kosztów.
Główną pozycją kosztów działalności operacyjnej były koszty usług obcych, które wyniosły 1,7 miliarda złotych i stanowiły 86,5 proc. wszystkich kosztów. Usługi obce są bezpośrednio skorelowane z osiąganymi przychodami, ponieważ do wykonania operacji lotniczych, z których spółka odnotowała przychody, niezbędny jest zakup zarówno usług (w tym usług świadczonych przez lotniska, firmy: leasingową, handlingowe, wspierające działalność lotniczą) jak i materiałów umożliwiających ich wykonanie, w tym paliwo lotnicze. Tym samym, drugą najwyższą pozycją pod względem udziału w strukturze są koszty zakupu materiałów i energii – 208,8 miliona złotych, co stanowiło 10,6 proc. wszystkich kosztów.
Ryanair Sun wykazał stratę z działalności finansowej w wysokości 6,2 miliona złotych, na co w dużej mierze wpłynął ujemny wynik różnic kursowych. Rok finansowy 2024 polski Ryanair zamknął z zyskiem brutto rzędu 119,8 miliona złotych – ostateczny wynik finansowy (zysk netto) wyniósł 96,6 miliona złotych. Tym samym linie lotnicze odnotowały spadek zysku „na czysto” o 36,7 miliona złotych w stosunku do okresu porównawczego jakim jest ubiegły
rok obrotowy 2023, kiedy zysk netto zamknął się w kwocie rzędu 133 milionów złotych.