Biznesowe linie lotnicze Jet Story odebrały fabrycznie nowego dassaulta Falcona 6X. Przewoźnik stał się tym samym pierwszym operatorem tego modelu prywatnego samolotu w Polsce i jednym z pierwszych w Europie.
Falcon 6X to samolot, który znacząco zwiększa możliwości biznesowe polskich linii lotniczych, albowiem jego zasięg (ponad 10 000 kilometrów) pozwala na realizację rejsu non-stop np. między Warszawą a Los Angeles. Maksymalna prędkość odrzutowca to 0,9 Macha (1 0732 km/h), a samolot może z łatwością operować na lotniskach z krótką drogą startową, co pozwala zwiększyć zasięg klientów.
Przewoźnik wskazuje, że pozyskanie samolotu francuskiej produkcji pozwoli liniom podnieść poprzeczkę świadczonych usług, umacniając pozycję polskiego operatora w branży lotnictwa biznesowego. – Zawsze szukamy nowych rozwiązań, by spełniać oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów – zaznacza Jet Story.
Dassault dostarczył pierwszego Falcona 6X (SP-RIO, wcześniej te znaki rejestracyjne nosił Hawker Beechcraft 390) dla Jet Story 29 stycznia, kiedy odbyło się przebazowanie maszyny z paryskiego portu Le Bourget do Warszawy. Lot nie był jednak bezpośredni, gdyż w międzyczasie załoga wykonała operację touch-and-go w Pradze, jak i międzylądowanie we Wrocławiu. W kolejnych dniach załoga wykonała trzy loty szkoleniowe: Lotnisko Chopina – Poznań, Poznań – Wrocław i Wrocław – Warszawa z touch-and-go w Krakowie.
W grudniu
linie Jet Story wycofały Praetora 600 (
taki samolot pozostaje na wyposażeniu floty AMC Aviation). Po odebraniu Falcona 6X flota przewoźnika liczy 16 samolotów, w tym jednego Challengera 300, dwa Challengery 350, dwa Challengery 3500, jednego gulfstreama G650, bombardiera Global 5000, Hawkera 750, dwie HondyJet i trzy embraery Legacy 600, jak i pilatusy PC-12 i PC-24. Operator zarządza także statkami powietrznymi znajdującymi się w innych rejestrach oraz oferuje czartery śmigłowców.