Partner serwisu
Prawo i polityka

Pomoc dla Singapore Airlines

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Pomoc dla Singapore Airlines
fot. Piotr Bożyk
Podczas, gdy większość z pomocy udzielanym liniom lotniczym na świecie koncentruje się na tym, by dać przewoźnikom szansę na przetrwanie, Singapore Airlines oraz ich największy udziałowiec, Temasek Holdings, finansują również rozwój linii lotniczych po zakończeniu pandemii.

Linie lotnicze Singapore Airlines, jeden z najbardziej uznanych przewoźników lotniczych na świecie, z dnia na dzień zmuszony był drastycznie ograniczyć swoją działalność w wyniku kryzysu spowodowanego przez pandemię koronawirusa SARS-CoV-2. Ogłoszone przez Singapore Airlines Ltd. 23 marca b.r. ograniczenie oferowania o 96 proc. było bezpośrednią odpowiedzią na zamknięcie przez Singapur swoich granic dla podróżnych, jak również dla pasażerów tranzytowych. Sytuacja została określona przez przewoźnika jako “największe wyzwanie” z jakim musiał się kiedykolwiek zmierzyć.

- To przełoży się na uziemienie 138 samolotów spośród floty 147 maszyn należących do Singapore Airlines oraz Silk Air, w obliczu największego wyzwania, z jakim Grupa SIA musiała się zmierzyć w swojej historii - poinformował przewoźnik w oświadczeniu. Redukcji oferowania nie uniknął również należący do Grupy niskokosztowy przewoźnik Scoot. Z rozkładów zniknęło czasowo większość połączeń realizowanych przez te budżetowe linie lotnicze, przez co uziemionych zostało 47 z 49 samolotów w barwach przewoźnika.Dramatyczną sytuację przewoźnika pogarszała niepewność co do tego, jak długo będzie trwał przestój, przez co niemożliwe było planowanie powrotu do regularnych operacji.

Ograniczenie wydatków kapitałowych i kosztów operacyjnych

- Nie wiadomo, kiedy Grupa SIA będzie w stanie rozpocząć wznawianie normalnych operacji, biorąc pod uwagę niepewność co do tego, kiedy zniesione będą surowe kontrole na granicach - informował przewoźnik swoich inwestorów giełdowych. Natychmiast po ogłoszeniu drastycznej redukcji oferowania, linie lotnicze Singapore Airlines ogłosiły, że zamierzają podjąć działania wzmacniające płynność finansową oraz ograniczyć wydatki kapitałowe, koszty operacyjne, jak również zwrócić się do producentów samolotów o przełożenie zaplanowanych terminów dostaw zamówionych maszyn. Przewoźnik podjął również decyzję o zredukowaniu wynagrodzeń kadry kierowniczej.

Już 27 marca b.r. linie lotnicze Singapore Airlines ogłosiły, iż zapewniły sobie finansowanie w wysokości 13 mld dolarów, pozwalające nie tylko przetrwać kryzys związany z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2, ale również rozwój po kryzysie, wyrażając tym samym przekonanie, że powróci popyt na podróże lotnicze. W momencie ogłoszenia, był to największy pod względem wartości pakiet pomocowy udzielony liniom lotniczym od czasu załamania się popytu wywołanego wybuchem pandemii. 3,7 mld dolarów pochodzi ze środków z emisji nowych akcji, co pozwoli na zwiększenie kapitału do 6,7 mld dolarów. Znacząca pomoc pochodzi również od największego udziałowca Grupy Singapore Air-lines, Temasek Holdings należącego do rządu Singapuru. Holding, założony w 1974 r. jako komercyjny inwestor, obecnie posiada i zarządza portfolio inwestycyjnym o wartości szacowanej na 313 mld dolarów i posiada credit rating “AAA/Aaa” wystawiony przez Standard & Poor’s Global Ratings oraz Moody’s Investors Services.

Dostawy samolotów nowej generacji zagwarantują lepszą efektywność paliwową

Fundusz Temasek Holdings zadeklarował, iż zleci sprzedaż akcji oraz obligacji zamiennych o wartości do 10,5 mld dolarów (15 mld dolarów singapurskich), z kolei największy bank w Singapurze, DBS Group, zapowiedział, że udzieli liniom lotniczym Singapore Airlines kredytu pomostowego w wysokości 4 mld dolarów singapurskich do czasu gdy te otrzymają fundusze ze sprzedaży. - Ta transakcja nie tylko zapewni Singapore Airlines dopływ środków na najbliższy przejściowy czas wyzwania finansowego, ale również zapewni im pozycję pozwalającą na rozwój po pandemii. Dostawy samolotów nowej generacji planowane na najbliższe lata zagwarantują lepszą efektywność paliwową, jak również pozwolą na realizację strategii rozbudowy oferowania - powiedział Dilhan Pillay Sandrasegara, prezes Temasek International.

Udziałowcy Singapore Airlines zagłosowali za zwiększeniem deficytu oraz dokapitalizowaniu linii w wysokości 10,5 mld dolarów (15 mld dolarów singapurskich), poinformowała Grupa w sprawozdaniu dla inwestorów Giełdy w Singapurze. Niezależnie od pomocy dla Singapore Airlines udzielonej poprzez Temasek Holdings, rząd Singapuru zadecydował o udzieleniu pomocy publicznej dla linii lotniczych o wartości 243 mln dolarów. Pomoc przekazana będzie w trzech transzach - w maju, w lipcu oraz w październiku b.r. Linie lotnicze będą mogły także liczyć na znaczące obniżki opłat i kosztów na lotnisku Changi w Singapurze. Od kwietnia do października, wprowadzono 10 proc. zniżkę na opłaty za lądowanie oraz 50 proc. zniżkę na wynajem poczekalni oraz biur na lotnisku. Wydłużono także czas bezpłatnego parkowania samolotów w porcie lotniczym.

Zachęcamy do zapoznania się z raportem ZDG TOR pokazującym rolę lotnictwa w gospodarce oraz skalę globalnej pomocy dla branży, która przekroczy 100 mld USDRaport ZDG TOR Pomoc publiczna dla linii lotniczych w czasie pandemii jest już do pobrania!
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

SIA wycofuje się z Kanady i jednego miasta Australii. Więcej lotów do Chin

Pasażer i linie lotnicze

A380 Singapore Airlines na siedmiu lotniskach świata w 2023 roku

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

SIA wycofuje się z Kanady i jednego miasta Australii. Więcej lotów do Chin

Pasażer i linie lotnicze

A380 Singapore Airlines na siedmiu lotniskach świata w 2023 roku

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5