Tylko w zeszłym roku z drugiego co do ilości obsługiwanych rok rocznie pasażerów lotniska Wielkiej Brytanii, ustępującemu tylko liderowi europejskich statystyk Heathrow, skorzystało 46,1 mln podróżnych. Dało to wzrost o 1,1 procent wobec wyników za 2017 rok. Przewozy cargo wzrosły na Gatwick, licząc rok do roku, o 16,1 procent.
W samym tylko grudniu na trasach długodystansowych oferowanych z londyńskiego lotniska pojawiło się o 6,1 procent więcej pasażerów niż w grudniu 2017 r. Właśnie w ostatnim miesiącu zeszłego roku China Eastern uruchomiły z Gatwick nowe ważne połączenie do Szanghaju. Wzrosty zawdzięcza lotnisko też starszym połączeniom ze Stanami i Kanadą (wzrost na nich przyniósł 10,9 procent r/r). Na szczególnie popularnej trasie w tym okresie do Las Vegas ruch zwiększył się o 50,3 procent r/r. Podobne wzrosty ruchu odnotowano na rejsach do Tampy (+50,1%), Fort Lauderdale (+30,7%) i Orlando (+19,2%).
Jednak ogólna liczba pasażerów obsłużonych w grudniu 2018 przez Gatwick spadła o 0,4 procent r/r, co było spowodowane zamknięciem lotniska
z powodu wykrycia obecności dronów. Według prognoz, ruch w grudniu wzrósłby o 4,8%, gdyby incydenty z dronami nie miały miejsca.
Przewidziane do uruchomienia od marca 2019 roku połączenia Norwegiana do Miami, Rio de Janeiro i San Francisco powiększą siatkę połączeń z Gatwick do ponad 60 tras dalekiego zasięgu. Obecnie Gatwick obsługuje ponad 230 kierunków do 74 państw. Ocenia się, że londyński port generuje około 85 000 miejsc pracy w Wielkiej Brytanii, z czego 24 000 tylko na samym lotnisku.