Linie lotnicze LATAM i amerykański Boeing doszły do porozumienia w sprawie korekty zakupów samolotów wersji 787 i 777 – poinformowano w oficjalnym komunikacie.
Restrukturyzujący się południowoamerykański przewoźnik odbierze od producenta z Chicago jedynie dwa Dreamlinery 787-9. Oba powinny być dostarczone do grudnia bieżącego roku. Pierwotne zamówienie na siedem samolotów zostało w ten sposób zredukowane o cztery wersji B787 i jeden B777F.
Wcześniej w ramach wdrożonego programu oszczędności LATAM zrezygnowały z przedłużenia leasingu jedenastu airbusów A350XWB, które miały być wykorzystywane do rejsów długodystansowych. Linie lotnicze z Chile i Brazylii swoją flotę szerokokadłubowców ograniczą do boeingów wersji 767, 777 i 787.
Jeszcze 31 grudnia 2019 roku południowoamerykański przewoźnik dysponował łącznie 342 samolotami. Zgodnie z najnowszym raportem finansowym liczba maszyn spadła do 297, w tym 283 pasażerskich. Flota cargo zdominowana jest przez jedenaście boeingów 767-300F, których w ciągu najbliższych dwóch lat będzie jeszcze więcej.
Prezes LATAM Roberto Alvo zapowiedział dodatkowo w minionym tygodniu modernizację maszyn, operujących na krótkich dystansach.
Linie lotnicze z Chile i Brazylii zamierzają wycofać jeszcze z floty airbusy A320-200 i A321-200, które zastąpią stopniowo w niedalekiej przyszłości odrzutowce A320neo.
Południowoamerykański przewoźnik w pierwszym kwartale 2021 roku wypracował przychody na poziomie 913,2 mln dolarów. To o 61,2 proc. mniej w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Strata netto wyniosła 430,9 mln dolarów, ale zachowano gotówkę w wysokości 2,6 mld dolarów.