Port lotniczy Londyn-Luton doczekał się uruchomienia kolejki automatycznej Direct Air-Rail Transit (DART), dzięki której skróci się do 32 minut czas przejazdu do dworca St. Pancras, skąd odjeżdżają pociągi Eurostar do Paryża, Brukseli i Amsterdamu.
Kolejka DART w niespełna cztery minuty dowozi podróżnych do stacji
Luton Airport Parkway, oddalonej od lotniska o dwa kilometry, skąd następnie wahadłowy
Luton Airport Express, kursujący między stacjami
Corby i
St. Pancras (mapka poniżej), ułatwia dojazd do północnej części stolicy Wielkiej Brytanii.
Inwestycja pochłonęła w sumie 290 mln funtów i zastąpiła dotychczas oferowany autobus train2plane. Przejazd kolejką
DART kosztuje niespełna pięć funtów (konkretnie 4,9) w jedną stronę.
Pasażerowie zyskali na stacji
Luton Airport Parkway dogodną przesiadkę na peronie nr 3 w kierunku Londynu oraz na peronie nr 4 w kierunku
Corby z przystankami w
Luton,
Bedford,
Wellingborough i
Kettering.
Dworzec St. Pancras umożliwia natomiast podróżującym z portu lotniczego Londyn-Luton połączenia kilkanaście razy na dobę ze stolicami Francji i Belgii, a także drugim pod względem wielkości miastem w Holandii. Pociągi Eurostar dojeżdżają do stacji
Paris Gare du Nord,
Bruxelles-Midi i
Amsterdam Centraal.
Port lotniczy Londyn-Luton jest położony 50 km na północ od stolicy Wielkiej Brytanii. To czwarte pod względem liczby obsługiwanych pasażerów lotnisko największego miasta Anglii. Swoje bazy mają tutaj niskokosztowe linie lotnicze
easyJet,
Ryanair i
Wizz Air, oferujące kilkanaście tras do Polski.