By Zorro 2212, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3 0Terminal łódzkiego lotniska
W planach na przyszłość łódzkiego lotniska wpływ budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego nie jest na razie uwzględniany – mówi w rozmowie z „Rynkiem Lotniczym” prezes Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta w Łodzi Anna Midera. Jak dodaje, ewentualne korekty strategii będą możliwe po rozpoczęciu dalszych etapów realizacji projektu, a przynajmniej ujawnienia większej ilości danych na jego temat.
Zdaniem wielu ekspertów spośród wszystkich lotnisk regionalnych to właśnie Łódź, wraz z Radomiem, może najsilniej odczuć skutki przyszłego uruchomienia Centralnego Portu Komunikacyjnego w postaci zmniejszenia liczby pasażerów. Już dziś bliskość portów na Okęciu i w Modlinie jest uważana za jeden z powodów złych wyników lotniska im. Reymonta. Niedawno mianowana prezes łódzkiego lotniska zwraca jednak uwagę, że wizje centralnego lotniska w Stanisławowie koło Żyrardowa na razie nie kolidują z zamiarami zarządu łódzkiego portu. Plany budowy CPK mają charakter długoterminowy. – Horyzont czasowy to 10-15 lat. My myślimy w krótszej perspektywie. Mamy przygotowaną strategię pięcioletnią – i plany związane z CPK na razie nam jej nie zaburzają. Będziemy konsekwentnie walczyć o pasażerów – deklaruje Midera. – Decyzje o ewentualnej zmianie strategii będziemy podejmować wtedy, kiedy projekt CPK nabierze konkretnego charakteru i zacznie być realizowany – mówiąc obrazowo, kiedy zostanie wbita pierwsza łopata – uzupełnia.
Czy istnieje strategia dla łódzkiego lotniska na okres dłuższy niż 5 lat? – Na razie nie ma potrzeby jej przygotowywania – odpowiada rozmówczyni Rynku Lotniczego. Jej zdaniem ilość szczegółowych informacji na temat przyszłej inwestycji w Stanisławowie nie jest wystarczająca, by odnieść się do sprawy. – Nie wiemy, jak dokładnie będzie wyglądała sytuacja. Nie mamy ani analiz, ani konkretnych danych, nie znamy też treści uchwały rządowej powołującej CPK – wylicza prezes Portu Lotniczego Łódź.
Z tych samych powodów Midera odmawia odpowiedzi na pytanie, czy łódzkie lotnisko po wybudowaniu CPK będzie nadal obsługiwało loty rozkładowe, czy też skoncentruje się na czarterach i połączeniach cargo. – Nie będę gdybać. Jeśli będę miała wiarygodne dane analityczne i statystyczne, będę się do nich odnosiła. Potrzebujemy informacji na temat sposobu finansowania, harmonogramu realizacji i dokładnej lokalizacji, która też nie została jeszcze formalnie wskazana. Na razie to tylko informacje prasowe – twierdzi.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.