Nowe ogromne lotnisko, położone na przedmieściach Pekinu, po wielkim otwarciu pod koniec września, wciąż uruchamia kolejne loty. Krokiem milowym dla jego działalności był 27 października, kiedy zrealizowano stąd pierwsze międzynarodowe połączenie. Można uznać, że drugi port obsługujący stolicę Chin działa już pełną parą.
Międzynarodowy port lotniczy Pekin-Daxing
Międzynarodowe lotnisko Daxing w Pekinie, którego budowa trwała pięć lat i kosztowała 80 mld juanów (45 mld zł – przyp. red.) zostało formalnie otwarte pod koniec września. Jednak na uruchomienie lotów międzynarodowych pasażerowie musieli poczekać jeszcze ponad miesiąc.
Pierwszy historyczny lot z międzynarodowego lotniska Pekin-Daxing obsłużyły linie Air China. Była to trasa do Bangkoku. Jednak to Air China na nowym lotnisku będzie obsługiwać znacznie mniej lotów niż China Southern Airlines i China Eastern Airlines.
Chińskie plany lotnicze na przyszłość
Międzynarodowy port lotniczy Pekin-Daxing pokazuje zaangażowanie Chin w zdobycie pozycji kluczowego gracza w międzynarodowych podróżach lotniczych. W związku z rosnącą potrzebą dalekodystansowych połączeń biznesowych i rosnącą gospodarką Państwa Środka, Daxing będzie bardzo ważnym punktem dla stolicy Chin w nadchodzących latach.
Lotnisko znajduje się około 50 km na południe od Pekinu i będzie w stanie obsłużyć 75 mln pasażerów rocznie do 2025 roku. Na początku tego roku Chiny ujawniły plany budowy 200 nowych lotnisk w całym kraju w ciągu najbliższych 15 lat.
Przy docelowym poziomie 450 portów lotniczych na 2035 rok, Chiny chcą praktycznie podwoić obecną liczbę 234 lotnisk. Jeśli wziąć pod uwagę populację Chin, liczącą 1,3 mld osób, 450 lotnisk w całym kraju nie wydaje się zbyt wygórowanym pomysłem.
Chińskie linie lotnicze
Chiny mają wiele dużych linii lotniczych, oferujących rozległe siatki połączeń w Azji i reszcie świata. Trzej najwięksi gracze to trzy państwowe linie lotnicze – Air China, China Eastern Airlines i China Southern Airlines. Przewoźnicy są idealnie przygotowani do obsługi ogromnej liczby potencjalnych pasażerów lotniczych w Chinach. Mogą nie tylko korzystać z tras krajowych, ale oferować również zagraniczne loty pasażerskie w Azji.
Nowo wybudowany międzynarodowy port lotniczy Pekin-Daxing oferuje chińskim liniom lotniczym węzeł przesiadkowy, który może obsługiwać dziesiątki milionów pasażerów rocznie. Z Daxing przewoźnicy mogą oferować konkurencyjne loty z i do miejsc docelowych w całej Azji, co daje im wyraźną przewagę nad zagranicznymi konkurentami.
Jeśli Chiny osiągną docelowy poziom 450 portów lotniczych w całym kraju w ciągu kolejnych 15 lat, chińscy przewoźnicy będą mieli jeszcze lepszą pozycję do czerpania zysków z komercyjnego ruchu lotniczego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.