Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT: Pożegnalny rejs Dasha nad Polską. Słynne Q400 znikną niedługo z floty

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
06-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Pożegnalny dla fanów lotnictwa rejs turbośmigłowego Dasha w malowaniu Polskich Linii Lotnicze LOT wystartował po południu we wtorek 6 grudnia 2022 r. z Lotniska Chopina w Warszawie. Rejs zaplanowano na trasie po Polsce gdzie poprowadzona linia przelotu o callsign'ie LOTQ400 przyczyniła się do powstania "napisu" LOT .

Organizatorzy zapowiedzieli wiele niespodzianek dla podróżnych. Cena biletu wynosiła nawet 400 złotych dla pasażera z opcją możliwości wyboru miejsca. Normalnie trzeba było zapłacić 100 złotych za fotel przy oknie, a 50 złotych za miejsce bliżej przejścia.



Bombardiery Q400 Dash były istotną częścią floty Polskich Linii Lotniczych LOT. Ostatnie cztery z 12 eksploatowanych przez narodowego przewoźnika turbośmigłowych samolotów opuści ostatecznie flotę PLL LOT najpóźniej do końca bieżącego roku. Jeszcze więc przez cały grudzień będzie można na ich pokładzie przemieścić się na niektórych krajowych trasach. Maszyny, nazywane również "parówkami", zastąpią embraery 190 i 195.

Turbośmigłowe samoloty realizują krótkodystansowe połączenia narodowego przewoźnika od 2012 roku, po likwidacji Eurolotu. Najmniejsze maszyny we flocie PLL LOT mogą zabrać na pokład 78 pasażerów.

Wąskokadłubową flotę PLL LOT uzupełnia w tym momencie sześć boeingów B737-800, sześć B737 MAX 8, sześć embraerów E170, dziesięć E175, cztery E190 oraz piętnaście E195. Na międzykontynentalnych trasach latają natomiast szerokokadłubowe Dreamlinery. PLL LOT wykorzystują do realizacji długodystansowych połączeń do Ameryki Północnej, a także Azji Południowej i Dalekiego Wschodu Azji osiem B787-8 i siedem B787-9.

O tym, jak wyglądała historia Q400 w Polsce podsumowaliśmy w artykule "Q400 znikną z floty LOT-u. Tak wyglądała ich historia w Polsce (Zdjęcia)".
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

FAA chce zalecić inspekcję stateczników poziomych w B787

Biznes i przemysł

FAA chce zalecić inspekcję stateczników poziomych w B787

Piotr Bożyk 22 listopada 2024

Lufthansa szybciej wycofa airbusy A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa szybciej wycofa airbusy A340-600

Piotr Bożyk 21 listopada 2024

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

Zobacz również:

Czy PLL LOT polecą do Manchesteru?

Pasażer i linie lotnicze

Czy PLL LOT polecą do Manchesteru?

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

LOT: Prawie 9 mln pasażerów od początku roku

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Prawie 9 mln pasażerów od początku roku

Łukasz Malinowski 18 listopada 2024

LOT: Rejsy do Dubaju dłuższe, ale rentowne 

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Rejsy do Dubaju dłuższe, ale rentowne 

Mateusz Kieruzal 20 listopada 2024

Pozostałe z wątku:

FAA chce zalecić inspekcję stateczników poziomych w B787

Biznes i przemysł

FAA chce zalecić inspekcję stateczników poziomych w B787

Piotr Bożyk 22 listopada 2024

Lufthansa szybciej wycofa airbusy A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa szybciej wycofa airbusy A340-600

Piotr Bożyk 21 listopada 2024

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

Zobacz również:

Czy PLL LOT polecą do Manchesteru?

Pasażer i linie lotnicze

Czy PLL LOT polecą do Manchesteru?

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

LOT: Prawie 9 mln pasażerów od początku roku

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Prawie 9 mln pasażerów od początku roku

Łukasz Malinowski 18 listopada 2024

LOT: Rejsy do Dubaju dłuższe, ale rentowne 

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Rejsy do Dubaju dłuższe, ale rentowne 

Mateusz Kieruzal 20 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5