Linie lotnicze China United Airlines, w pełni należące do Grupy China Eastern Airlines, przeniosą całość swoich operacji na lotnisko Pekin Daxing jeszcze przed jego oficjalnym otwarciem, które planowane jest najpóźniej na 30 września, informuje China Daily.
Planowane przenosiny oznaczają, że linie lotnicze China United, które obecnie używają jako swojej głównej bazy portu lotniczego Beijing Nanyuan Airport, zostaną pierwszym przewoźnikiem wykonującym operacje z portu lotniczego Daxing.
Bliski koniec Nanyuan Airport – Pomimo że nie znamy jeszcze daty otwarcia nowego portu lotniczego, jesteśmy przygotowani do przeniesienia operacji na Beijing Daxing International Airport. Cała nasza załoga i samoloty, wliczając w to ponad 4 tys. pracowników i 60 samolotów, zostanie przebazowana w przeciągu krótkiego okresu, który szacujemy na jeden dzień, przed oficjalnym otwarciem nowego lotniska – powiedział Liu Beige, wiceprezydent China United Airlines.
W związku z zaplanowanymi przenosinami China United do Daxing dawny port lotniczy Nanyuan Airport, który był głównym hubem przewoźnika od 1986 r., zostanie zamknięty tuż po zakończeniu przeprowadzki linii na nowe lotnisko.
Poważne plany Grupy China Eastern Airlines Zgodnie z wypowiedziami przedstawicieli China Eastern Airlines, przenosiny na nowe lotnisko operacji przewoźnika należącego do Grupy, jest częścią starań holdingu, by
koncentrować się na ekspansji z portu lotniczego Daxing.
– Przed sezonem letnim 2020, China Eastern przeniesie 10 proc. swoich operacji z Beijing Capital International Airport do Beijing Daxing International Airport. Do tego czasu, poza 46 lotami dziennie pomiędzy Pekinem i Szanghajem, wszystkie inne loty, odpowiadające 80 proc. naszych łącznych operacji w Pekinie, będą przeniesione na nowe lotnisko. Przed latem następnego roku, linie lotnicze China Eastern Airlines oraz inni przewoźnicy należący do Grupy, będą wykonywały 334 loty dziennie z nowego lotniska, obsługując 150 tras do 115 kierunków na świecie – powiedział Zeng Yongchao, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży China Eastern Airlines. – Otworzymy więcej tras łączących główne rynki na świecie, szczególnie te biorące udział w inicjatywie „Jednego pasa i jednej drogi”, tym samym włączając się w wysiłki przekształcenia Beijing Daxing International Airport w najważniejszy międzynarodowy port lotniczy naszego narodu – dodał Yongchao.
Aby skuteczniej realizować swoje cele, niedaleko portu lotniczego Beijing Daxing, China Eastern Airlines wybudowały swoje nowe pekińskie biuro główne. Jak informuje przewoźnik, inwestycja, która kosztował równowartość 1,92 mld dolarów i zajmuje powierzchnię prawie 1,2 mln m kw., będzie w głównej mierze wykorzystywana do obsługi i serwisowania lotów, w tym planowania lotów, obsługi technicznej oraz działalności związanej z obsługą naziemną. W ostatnim tygodniu czerwca przewoźnik ogłosił ukończenie pierwszej części projektu.
Także w ostatnim tygodniu czerwca, ukończona
została budowa portu lotniczego Pekin Daxing.