Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Poznań-Ławica: Awaria na lotnisku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Poznań-Ławica: Awaria na lotnisku
fot. Port Lotniczy Poznań-Ławica
Z powodu awarii oświetlenia krawędziowego drogi startowej, Port Lotniczy Poznań-Ławica był nieczynny od 22:00. Ruch na lotnisku wznowiono o godzinie 5:45. Część porannych lotów została odwołana.

To przez awarię odwołane zostały loty do Warszawy i Monachium. Opóźniony był również rejs do Kopenhagi. Awaria spowodowana była prowadzonymi na drodze startowej pracami remontowymi, które trwają od początku maja. Całość ma się zakończyć w październiku. Koszt inwestycji to 50,5 mln zł.

Za modernizację poznańskiego pasa odpowiada firma Qumak i Strabag. Obecnie realizowany jest pierwszy etap inwestycji, czyli modernizacja końcowego odcinka pasa od strony Przeźmierowa, o długości 500 metrów. Obejmie on wykonanie nowej warstwy nawierzchni, wymianę i rozbudowę oświetlenia nawigacyjnego, montaż systemu ice alert (informujący o oblodzeniu) oraz modernizację systemu odwodnienia. Z tego względu drogę startową skrócono, ale też wyłączono z użytkowania w godzinach nocnych, od 1:00 do 5:45. 

Od 21 września do 11 października pas ma być jednak nieczynny przez całą dobę. Z tego względu lotnisko będzie zamknięte. Decyzję o przeniesieniu lotów na inne lotnisko podjął na razie tylko Wizz Air, który zdecydował że na czas remontu wszystkie operacje realizowane w normalnych warunkach w poznańskim porcie, przeniesie do Wrocławia. Na przejęcie pozostałych rejsów wciąż liczą porty w Bydgoszczy i przede wszystkim Babimoście. To, jak zostanie zorganizowany ruch lotniczy w tym czasie, zależy jednak wyłącznie od decyzji linii lotniczych. 

Modernizacja drogi startowej, tuż obok budowy terminalu pasażerskiego (którą udało się zakończyć w drugiej połowie 2013 roku) jest najważniejszą inwestycją w porcie, którą planowano od 2007 roku. Jest ona konieczna ze względu na stopniowe wyczerpywanie się zdolności przenoszenia obciążenia, czyli spadek nośności 2,5 km pasa. Celem inwestycji jest podniesienie standardów bezpieczeństwa i dostosowanie go do podniesienia kategorii systemu ILS. Umożliwi to przyjmowanie większych samolotów, także w trudnych warunkach atmosferycznych i przy ograniczonej widoczności na drodze startowej.  
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5