Polskie Porty Lotnicze zapewniają w odpowiedzi na pytania Rynku Lotniczego, że Port Lotniczy Szczecin zajmuje strategiczne miejsce w strukturze Grupy Kapitałowej PPL, jak również w systemie polskich portów lotniczych.
Wcześniej Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego
Olgierd Geblewicz ponownie zaapelował do prezesa Stanisława Wojtery o wywiązanie się ze zobowiązań, wyrażając obawę, że „PPL nie ma faktycznego zamiaru udzielenia spółce pomocy, a wręcz przeciwnie, prowadzi celowe działania na szkodę Spółki, obliczone na ogłoszenie jej upadłości”.
PPL w odpowiedzi nadesłanej do redakcji Rynku Lotniczego przekonują, że dostrzegają istotne szanse biznesowe zachodniopomorskiego lotniska i jest zainteresowany jego rozwojem, jak też zwiększaniem zaangażowania kapitałowego. "PPL jako odpowiedzialny wspólnik głosował za wszelkimi inicjatywami dotyczącymi działalności PL Szczecin, w tym w szczególności w sprawie dalszego istnienia spółki, zatwierdzenia sprawozdań finansowych i rocznych oraz wieloletnich planów finansowych" - czytamy w oświadczeniu.
PPL przypomniały, że od 2021 roku uczestniczyły razem ze Wspólnikami Samorządowymi w notyfikacji do Komisji Europejskiej pomocy publicznej dla PL Szczecin, jednak notyfikacja ta została zwrócona przez służby KE, a Wspólnicy łącznie uznali za uzasadnione dokonanie zmiany formy udzielanego wsparcia.
"W przypadku PPL S.A. jest to inicjatywa, aby wykorzystywać w tym zakresie regulacje Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z dn. 26.06.2014 r., s. 1, ze zm.). W tym zakresie PPL S.A. zwrócił się o zajęcie stanowiska przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i oczekuje udzielenia odpowiedzi w sprawie. UOKiK uczestniczył we wcześniejszej notyfikacji pomocy do KE i tym samym jego stanowisko w sprawie jest ważne dla PPL S.A" - wyjaśnia biuro komunikacji PPL.
PPL zaznaczają również, że sfinansowały przygotowanie przez PL Szczecin dokumentacji niezbędnej do określenia ram biznesowych funkcjonowania spółki w najbliższych latach, w tym przygotowania biznesplanu spółki. "Przedmiotowy dokument został opracowany przez renomowanego doradcę i w ocenie PPL S.A. stanowić może podstawę udzielenia stosownego wsparcia zarówno przez PPL S.A., jak i Wspólników Samorządowych" - dodano w oświadczeniu.
PPL w podsumowaniu odpowiedzi na pytania Rynku Lotniczego podtrzymują cały czas deklaracje udzielenia wsparcia finansowego PL Szczecin, które stanowić będzie element szerszych działań biznesowych związanych zarówno ze wsparciem Wspólników Samorządowych, jak i środków pozyskanych z CEF Military Mobility.