PPL zapewnia, że lotnisko Warszawa-Radom jest gotowe do przyjęcie pasażerów. Zaznacza też, że zmiany w siatce połączeń są czymś normalnym, a wraz ze zbliżającym się sezonem letnim spodziewane jest większe zainteresowanie wylotami z portu.
W ostatnim czasie pojawiły się informacje o ograniczaniu połączeń z nowego lotniska w Radomiu. Na początku kwietnia Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły, że
zamiast zapowiedzianej wcześniej Kopenhagi polecą do Warny. W kolejnych dniach pojawiły się za to informacje, że biuro podróży Itaka nie zdecyduje się na
czartery do Tviatu i Palma de Mallorca oraz na
Kretę Kos i do Taby.
– Lotnisko Warszawa-Radom jest całkowicie nowym „produktem”. Siatka połączeń cały czas się kształtuje i będzie kształtować. Lotnisko Warszawa Radom to projekt realizowany w skali wieloletniej i w tej perspektywie planujemy jego funkcjonowanie. Zmiany w siatce połączeń – zwłaszcza tych czarterowych – są naturalnym procesem biur podróży i wszystkich funkcjonujących lotnisk, nie tylko lotniska w Radomiu – podkreśla Anna Dermont, rzeczniczka prasowa Polskich Portów Lotniczych (PPL) zarządzających lotniskiem Warszawa-Radom.
PPL podkreśla, że wraz z biznesowymi partnerami pracuje nad rozwojem siatki połączeń czego efektem jest ogłoszenie połączenia do Warny, która jest bardzo popularna wśród polskich turystów podróżujących do Bułgarii. – Proszę zauważyć, że już na start na Lotnisku Warszawa-Radom będą dostępne dla pasażerów bardzo atrakcyjne kierunki, które z czasem będą wzbogacane. Wśród regularnych tras znalazły się te do Paryża, Rzymu, greckiej Prewezy, czy Tirany. Jeśli chodzi o kierunki czarterowe, tu możemy spodziewać się większej elastyczności, ponieważ biura podróży dopasowują ofertę do zainteresowania rynku. Z pewnością w wakacyjnej ofercie pojawią się najpopularniejsze kierunki wakacyjne w regionie Morza Śródziemnego, czyli Turcja, Grecja, czy Tunezja – dodaje przedstawicielka PPL.
Zarządca portu zwraca także uwagę na to, że proces kształtowania siatki połączeń przebiega na lotniskach podobnie, a zmiany oferty nawet w trakcie trwania sezonu nie są czymś zaskakującym. – Temat ostatecznej siatki połączeń czarterowych na lato 2023 jest cały czas otwarty. Wraz ze zbliżającym się sezonem wypoczynkowym spodziewamy się zwiększonego zainteresowania na wyjazdy z Lotniska Warszawa Radom – zaznacza Dermont.
– Cieszymy się, że możemy przekazać do użytkowania podróżnym i liniom lotniczym infrastrukturę dopasowaną do ich potrzeb. Lotnisko jest wygodne, ma prosty, przejrzysty układ. Do dyspozycji pasażerów będą sklepy, kawiarnie i restauracje, których operatorem będzie Baltona. Port jest przygotowany do obsługi rejsów do strefy Schengen, jak i poza nią, dzięki temu, że Straż Graniczna uruchomiła tam przejście graniczne. Infrastruktura lotniska umożliwia przyjmowanie najpopularniejszych samolotów, jakimi operują przewoźnicy czarterowi i niskokosztowi, czyli A320 lub B737, ale także większe maszyny jak B787 Dreamliner – mówi rzeczniczka.
Na początku kwietnia na Lotnisku Warszawa-Radom odbyły się testy pasażerskie, czyli
próba generalna przed uruchomieniem portu. W ciągu trzech dni w testach wzięło udział około tysiąca osób – sprawdzane były różne scenariusze w które były zaangażowane wszystkie służby – państwowe i lotniskowe. – Jesteśmy w 100 proc. gotowi do startu i przyjęcia pierwszych pasażerów – podkreśla Dermont.