Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

PPL o Radomiu: Świetna infrastruktura w złej lokalizacji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
PPL o Radomiu: Świetna infrastruktura w złej lokalizacji
fot. Lotnisko Warszawa-Radom/PPL
Polskie Porty Lotnicze uważają, że prognoza IATA, która w perspektywie roku 2060 zakłada mniej niż 1 mln pasażerów w Radomiu jest realna. Powstaje nowa strategia sprzedażowa, która „będzie zakładała różne warianty przyszłości portu”.

Aktualny zarząd Polskich Portów Lotniczych uważa, że wcześniejsze prognozy, na bazie których podjęto decyzję o budowie i rozwijaniu lotniska w Radomiu były mocno przesadzone, zbyt optymistyczne. – Dane opracowane były przygotowane na polityczne zamówienie, aby uzasadnić wydatek prawie 800 mln. złotych, a także by móc blokować rozwój Lotniska w Modlinie – portu, który ma szansę być faktycznie komplementarnym dla CPK – podkreśla tłumaczy biuro prasowe przewoźnik.

Prognoza IATA realna

To reakcja PPL na opublikowane przez IATA prognozy dotyczące liczby pasażerów nie tylko na Lotnisku Chopina i CPK do roku 2060, ale także w mazowieckich portach w Radomiu i Modlinie.

Nowe założenia różnią się diametralnie od pierwotnego opracowania przygotowanego kilka lat temu. Obecnie CPK i IATA prognozują na rok 2040 ponad 40 mln pasażerów na CPK oraz 7,5 mln pasażerów w Modlinie i jedynie 600 tys. w Radomiu. Oznacza to, szybki wzrost liczby pasażerów w Modlinie do ok. 7 mln i późniejsze utrzymywanie się ich na tym samym poziomie oraz wzrosty w Radomiu, które nawet w perspektywie dekad nie pozwalają myśleć o przekroczeniu bariery 1-1,5 mln pasażerów, co w praktyce oznacza zapewne trwały brak rentowności.

Warszawa-Radom: Dobra infrastruktura w złej lokalizacji

– Ogłoszone wyliczenia IATA w naszej ocenie są jak najbardziej realne – zaznacza PPL. – Dokładamy wszelkich starań, aby zainteresować przewoźników uruchamianiem połączeń z tego lotniska – dzięki temu w zeszłym roku udało się obsłużyć tam ok. 112 tys. pasażerów, a sam port nie jest już najmniejszym w Polsce. Jest to lotnisko, które podoba się pasażerom ma świetną infrastrukturę, choć niestety w złej lokalizacji – przyznaje PPL.



Jeśli chodzi o skalę działalności to obecnie lotnisko w Radomiu znajduje się na trzecim miejscu od końca w Polsce. W 2024 mniej osób skorzystało z portu Olsztyn-Szymany, gdzie obsłużono niewiele ponad 72 tys. osób oraz należąca również do PPL Zielona Góra, w której odnotowano ponad 82 tys. podróżnych.

„Różne warianty przyszłości portu”

 – W bieżącym roku PPL przygotuje strategię sprzedażową, która będzie zakładała różne warianty przyszłości portu. Każdy z tych wariantów będzie przeanalizowany i uzgodniony z partnerami biznesowymi. Lotnisko w Radomiu jest lotniskiem współdzielonym [wykorzystywanym także przez wojsko – red.] i również z tego powodu ważnym na transportowej mapie Polski. Należy jednak pamiętać, że równie ważne są kwestie biznesowe – nie można dopuścić, aby ten port pochłaniał fundusze, które będą potrzebne na inne, ważne inwestycje lotniskowe – zaznacza PPL.

To ostatnie zdanie jest o tyle istotne, że PPL podpisał niedawno list intencyjny w zakresie finansowania znacznej części inwestycji w Centralny Port Komunikacyjny oraz rozpoczyna rozbudowę Lotniska Chopina.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

NATS: Pairwise nowym standardem separacji na Heathrow

Biznes i przemysł

NATS: Pairwise nowym standardem separacji na Heathrow

Piotr Bożyk 27 stycznia 2025

Emirates: Księżycowy Nowy Rok z wyjątkowym menu

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Airbus A380 poleci do Denver

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Airbus A380 poleci do Denver

Piotr Bożyk 26 stycznia 2025

Zobacz również:

PPL: Jaki harmonogram rozbudowy terminala?

Infrastruktura i lotniska

PPL: Jaki harmonogram rozbudowy terminala?

Łukasz Malinowski 05 września 2024

PPL: Decyzje w sprawie Okęcia muszą być szybkie

Infrastruktura i lotniska

Polskie Porty Lotnicze S.A. i Oman Airports Management Company podpisały list intencyjny

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

NATS: Pairwise nowym standardem separacji na Heathrow

Biznes i przemysł

NATS: Pairwise nowym standardem separacji na Heathrow

Piotr Bożyk 27 stycznia 2025

Emirates: Księżycowy Nowy Rok z wyjątkowym menu

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Airbus A380 poleci do Denver

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Airbus A380 poleci do Denver

Piotr Bożyk 26 stycznia 2025

Zobacz również:

PPL: Jaki harmonogram rozbudowy terminala?

Infrastruktura i lotniska

PPL: Jaki harmonogram rozbudowy terminala?

Łukasz Malinowski 05 września 2024

PPL: Decyzje w sprawie Okęcia muszą być szybkie

Infrastruktura i lotniska

Polskie Porty Lotnicze S.A. i Oman Airports Management Company podpisały list intencyjny

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5