PPL zapowiada przetarg na wykonanie robót, których celem będzie zwiększenie przepustowości infrastruktury Lotniska Chopina w Warszawie. Zakres inwestycji przewiduje m.in. budowę i przebudowę dróg kołowania, płyt i stanowisk postojowych.
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” wysłało do dziennika urzędowego Unii Europejskiej wstępne ogłoszenie informacyjne o zamiarze ogłoszenia przetargu na wykonanie robót budowlanych dla szeregu zadań inwestycyjnych, których celem jest zwiększenie przepustowość Lotniska Chopina w Warszawie. Takie zawiadomienie pozwoli zamawiającemu na zastosowanie krótszych terminów na składanie ofert. Zamówienie miałoby zostać ogłoszone w połowie listopada.
Nowe miejsca postojowe
Zakres inwestycji w rejonie PPS-5A i PPS-5B przewiduje zmianę konfiguracji 17 stanowisk postojowych oddalonych dla samolotów niepełnego kodu C na 13 stanowisk pełnego kodu C (np. dla Airbusów A320 czy Boeingów 737) wraz z wyposażeniem nawigacyjnym, budowę nowych miejsc postojowych w rejonie pirsu południowego w zmiennej konfiguracji, zapewniającej możliwość ustawienia 4 samolotów kodu C lub 1 kodu E (Boeingi 747 do wersji 400 i cała rodzina Airbusów A330 oraz A340) i 2 kodu C wraz z wyposażeniem nawigacyjnym, wyznaczenie pól technicznych dla sprzętu obsługi naziemnej. Będzie to wymagało również zmiany lokalizacji masztów oświetleniowych oraz szaf zasilających oraz studni zasilania statków powietrznych w prąd 400 Hz wraz z przebudową kanalizacji kablowej.
Nowe drogi kołowania
Przewidziano również budowa dwóch niezależnych wjazdów na DS-1 w rejonie progu 29. Inwestycja obejmie budowę dwóch dróg kołowania wraz z wyposażeniem nawigacyjnym, umożliwiające równoczesne oczekiwanie przed drogą startową dwóch samolotów kodu E, wyburzenie istniejącej drogi kołowania E3, przebudowę drogi objazdowej dla pojazdów lotniskowych, a także budowę przedłużenia drogi kołowania E2 wraz z wyposażeniem nawigacyjnym.
Kolejne zadanie dotyczy budowy drogi kołowania szybkiego zjazdu dla samolotów kodu E wraz z wyposażeniem nawigacyjnym w rejonie drogi kołowania DK-N2. Przeprowadzone zostaną prace remontowe dróg remontowych D4 i C1 wraz z ich dostosowaniem do obsługi samolotów kodu E.
Nowa płyta postojowa
Powstać ma również nowa płyta postojowa samolotów. Zadanie obejmuje wyburzenia m.in. istniejącej płyty postojowej samolotów, budynków cargo, węzła cieplnego oraz rozbiórki i odtworzenia w innej lokalizacji m.in. posterunku przy bramie wjazdowej i punktu segregacji odpadów oraz przebudowę płyty postojowej samolotów oraz płyty do odladzania dla 2 samolotów kodu C lub jednego kodu E. Przewidziano budowę czterech stanowisk postojowych oddalonych dla samolotów kodu C wraz z drogami kołowania i infrastrukturą jak pola techniczne dla sprzętu obsługi naziemnej, płyty postojowej na 15 stanowisk postojowych dla samolotów kodu C (w tym jednego alternatywnego dla samolotu kodu E) przy wydłużonym pirsie południowym.
Jedno z zadań dotyczy budowy nowych odcinków dróg kołowania i przebudowa istniejących dla obsługi samolotów kodu E wraz z niezbędnym wyposażeniem nawigacyjnym oraz wyburzeniem 3 odcinków istniejących dróg kołowania. Powstać ma łącznik pomiędzy drogą kołowania S2 a drogą startową DS-3.
Zaplanowano również zmiana konfiguracji stanowisk postojowych 16 – 20. Siedem stanowisk postojowych kontaktowych zostanie dostosowanych do obsługi dla samolotów kodu E i alternatywnie kodu C, wraz z instalacją niezbędnej infrastruktury technicznej jak oświetlenie nawigacyjne i projektorowe oraz wyznaczeniem pól technicznych dla sprzętu obsługi naziemnej.
W ramach inwestycji przy pirsie północnym, przewidziano dostosowanie istniejącej drogi kołowania do obsługi samolotów kodu E i alternatywnie równoległego użytkowania przez 2 samoloty kodu C wraz z niezbędnym wyposażeniem nawigacyjnym, a także dostosowanie 8 stanowisk postojowych kontaktowych do obsługi dla samolotów kodu E, wraz z instalacją niezbędnej infrastruktury technicznej jak oświetlenie nawigacyjne i projektorowe oraz wyznaczeniem pól technicznych dla sprzętu obsługi naziemnej.
Nowa nawierzchnia
Ostatnie zadanie dotyczy przebudowy płyty postojowej PPS-1. Przewidziano gruntowną przebudowę zdegradowanej nawierzchni płyty postojowej i dróg kołowania oraz dostosowanie do obsługi samolotów pełnego kodu C, obejmującą m.in. likwidację 8 stanowisk postojowych wraz z demontażem masztów oświetleniowych i instalacji zasilania, budowę stanowisk postojowych kodu B i pełnego kodu C oraz dróg kołowania wraz z wyposażeniem nawigacyjnym, montaż masztów oświetleniowych wraz z instalacją zasilającą, wyznaczenie nowych pól technicznych dla sprzętu obsługi naziemnej, przebudowę drogi objazdowej dla pojazdów lotniskowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.