Správa železnic, czeski zarządca infrastruktury, ujawnił plany dotyczące projektu wartego 50 mld koron na linii Praga - Kladno, obejmującego dedykowane połączenie kolejowe z lotniskiem im. Vaclava Havla w Pradze.
W ramach szerszych prac zmodernizowany zostanie także pięciokilometrowy odcinek trasy
Kladno - Kladno/Ostrovec (mapka poniżej) na 29 km linii
Praga - Kladno, wraz z przebudową stacji Kladno. Prace mają rozpocząć się w 2022 roku, a zakończyć w 2024 roku.
Cały projekt obejmuje elektryfikację i podwojenie torów na istniejącej linii
Praga – Kladno oraz budowę nowego łącznika ze stacji
Praga-Ruzyně do stacji metra na lotnisku. Prace nad odgałęzieniem mają rozpocząć się w 2024 roku i potrwać do 2029 roku. Przewidziano osobny przetarg na budowę stacji na lotnisku, która będzie obsługiwać dwa terminale praskiego portu.
Od 2026 roku rozpoczną się również pracę nad przedłużeniem linii z lotniska do Kladna przez Jeneč w celu zamknięcia pętli (mapka poniżej). Przygotowywana jest również dokumentacja dotycząca ogłoszenia przetargu na modernizację odcinka
Praga-Ruzyně – Kladno, który ma być ukończony w 2025 roku. Z kolei modernizację odcinka
Praga-Veleslavín – Praga-Ruzyně zaplanowano na lata 2022-2027.
Kolejny odcinek
Praga-Dejvice – Praga-Veleslavín obejmuje natomiast budowę nowego tunelu za 10 mld koron. Prace zaplanowano w tym przypadku na lata 2025-2029. Cały szerszy projekt zakłada jeszcze rozbudowę stacji
Praga-Masarykovo do dziewięciu torów i hali dworca między ulicami Hybernská i Na Florenci.